Page 1 of 1
Zawieszenie Safrane 2,5dt ph1
Posted: 2010-07-31, 09:14
by kaktus
Koledzy.
Ile trzeba przeznaczyć pieniędzy na części do zawieszenia przód oraz tył. Jestem właścicielem fajnej szafki ale wypadałoby przejrzeć zawieszenie. Mam jeszcze jeszcze jedno pytanie dotyczące "gadaczki". Wcześniej gdy odpalałem samochód komputer mówił po francusku, że wszystkie systemy są sprawne. Od chwili gdy odebrałem ją z warsztatu to się pogniewała i nic nie gada. Czy to wina komputera, czy może jakiś układ jest uszkodzony? Proszę o opinię.
Posted: 2010-07-31, 09:52
by Rufus
kaktus wrote:Od chwili gdy odebrałem ją z warsztatu to się pogniewała i nic nie gada.
A może jest wyłączona? Co dalej, niech się wypowiedzą koledzy którzy mają to ustrojstwo.
Opis funkcji jest w instrukcji obsługi.
kaktus wrote:Ile trzeba przeznaczyć pieniędzy na części do zawieszenia przód oraz tył.
Przód: Sworznie wahaczy płaciłem po ok 60 zł/szt, tuleje wahaczy ok 50 zł/szt, drążki stabilizatora ok 60 zł/szt nie pamiętam co jeszcze może się tłuc, czyli przód to minimum 300 zł.
Tył: wymieniałem tylko poduchy amortyzatorów - ok 150-200 zł/szt, więcej na razie nie robiłem, więc się nie orientuję.
Jakbyś chciał na cacy zrobić całe zawieszenie, to może szarpnąć po kieszeni.
Może tylko pojedyncze elementy są zużyte, więc koszty będą mniejsze.
Posted: 2010-07-31, 09:58
by troja26
Części do tyłu oprócz poduch i amorów praktycznie nie dostępne poza ASO

Posted: 2010-07-31, 10:09
by kaktus
Bardzo dziękuję za informacje. Rufus czy wymienione przez ciebie części zawieszenia to oryginały? Czy poradzę sobie z ich wymianą bez pomocy warsztatu? Wszyscy mówią, że indywidualna naprawa safrany jest ciężka.
Posted: 2010-07-31, 10:11
by kaktus
Gdzie można kupić po niskiej cenie cześci zawieszenia do SAFRANE ph1?
Posted: 2010-07-31, 10:39
by troja26
Do przodu części załatwi ci każdy sklep, są też na allegro oczywiście nie są to oryginały, ale jakość w wielu przypadkach bardzo dobra. Co do tyłu to tak jak pisałem wcześniej no może jeszcze łączniki stabilizatora dostaniesz. A naprawa nie jest taka trudna jedynie czasem trzeba się namęczyć z odkręceniem ale to już tak jest w starszych samochodach, a dziękować możemy naszym drogowcom za nadmiar soli zimą

. Co do samego zawieszenia przód wahacz trójkątny w nim dwie tuleje i sworzeń(potrzebna prasa) kolumna Macphersona i stabilizator na dwóch łącznikach. Tył wielo wahacz , kolumna Macphersona i stabilizator na dwóch łącznikach i tu mogą być schody, tył oprócz poduch wytrzymuje bardzo wiele więc mogą być z racji wieku trudności z odkręceniem.
Posted: 2010-07-31, 21:22
by Rufus
kaktus wrote:Rufus czy wymienione przez ciebie części zawieszenia to oryginały?
Zależy co rozumiesz pod pojęciem oryginały.
Jeśli chodzi Ci o pierwszy montaż (zależy jakiej firmy były wkładane w fabryce), to ewentualnie niektóre elementy w podanych cenach można by znaleźć, ale jeśli masz na myśli elementy kupione w ASO Renault, to ceny musisz pomnożyć co najmniej razy 4
Myślę, że jak masz jakiś kanał, czy podnośnik, to jesteś w stanie troszkę dłubiąc powymieniać sobie te elementy.
Ja akurat z tym jeżdżę do mechaników, a i również do Henia.
Posted: 2010-08-01, 07:52
by kaktus
Dziękuje za wszelką pomoc

Posted: 2011-01-23, 19:44
by medyk-m2
Ja ostatnio zmieniałem cały przód (wszystkie sworznie, tuleje, końcówki stabiliuzatorów, tylną poduchę silnika) Poleca z czystym sumieniem firmę FEBI !!!
