Jaki silnik wybrać?

Wszystko co wiąże się z kosztami i utrzymaniem pojazdu.

Moderators: SURU, Moderator

Post Reply
OxiDizer

Jaki silnik wybrać?

Post by OxiDizer »

Witam!

Chcę kupić renault safrane i mam kilka pytań z tym związanych. Szukam Safrane koniecznie ph2 i z silnikiem benzynowym (gaz lub nie ma mniejsze znaczenie, nie robie duzych przebiegów) 2.0 lub turbodieslem 2.2 - generalnie nie szukam sportowych wrazen a oszczednosci w uzytkowaniu i zakupie. Pewnie się posypią komentarze że Safrane i oszczędność to się wyklucza - jeżdzę teraz laguną 1 ph2 1.6, miałem kilka (czasem kosztownych) przygód ale to wspaniały samochód - teraz mierzę w coś większego. Mile widziana klimatyzacja i radio, wolalbym welurowe siedzenia niz skórzane. I teraz kilka pytań:

Czy kazda safi ph2 ma komputer pokladowy? Czy były wersje bez komputera?
Jak sprawuje się silnik 2.0 z gazem? Czy powiedzmy przy przebiegu 150tys silnik jest w dobrym stanie?
Jakiej ceny powinienem sie spodziewac za samochód jakiego szukam? Czy wystarczy mi 12tys?
Słyszałem że koszty utrzymania są podobne jak w lagunie bo duzo czesci wspolnych - to prawda?
Jak zawieszenie w safi znosi nasze polskie drogi? I ile kosztuje remont?
Jakie silniki są godne polecenia a jakie należy pomijać jeżeli kieruję się głównie oszczędniością a nie sportowymi emocjami?
Czy w safi ph2 były kierownice znane z lagun ph1?
Last edited by OxiDizer on 2010-02-11, 20:41, edited 1 time in total.
OxiDizer

Post by OxiDizer »

Na początku dziękuję za szybką i wyczerpującą wypowiedź :)

Skrzynia automatyczna nie wchodzi w grę - miałem złe przezycia z automatami :P no i automat wiecej pali a z racji tego ze jezdze niewiele i raczej w trasie to nie przeszkadza mi że muszę wachlować czasem lewarkiem.

Zależy mi żeby samochód był w miare z niewielkim przebiegiem i w dobrym stanie, wyposazenie spada na dalszy plan. Generalnie to zalezy mi na klimce, radyjku i fajnie mieć komputer.

Co do silników - jezdze teraz laguną 1.6 kombi (110KM a masa własna nie pamietam niestety, chyba 1300kg) i czesto wożę rodziców i siostre plus jakies bagaze wiec jestem przyzwyczajony to takiej mocy i mi to odpowiada (a srednie spalanie w trasie potrafie utrzymac przy wartosci 5,7l / 100km jak bez szalenstw, do 110km/h). Safrane bede jezdzil raczej sam. 2.0 wystarczy mi zupelnosci a to chyba zalapuje sie do nizszego progu ubezpieczenia bo pojemnosc to niecale 2000ccm (chyba, tak slyszalem od znajomego). W dieslu boje sie kosztów eksploatacji (slyszalem ze z turbodieslem trzeba jak z jajkiem, na wszystko uwazac i wszystko robic czesciej). Benzyna mi bardziej odpowiada. Słyszałem wiele dobrego o silniku 2.5 ale boje sie ogromnego spalania :P

A jak się ma kwestia LPG? Warto w to inwestowac?

W moim wojewodztwie tych safranek jak na lekarstwo...
troja26

Post by troja26 »

Tu wtrącę troszkę swojego, jeśli żeczywiście jeżdzisz na trasy głównie to wieksza pojemność może okazać się bardziej ekonomiczna, pamiętaj takiego silnika nie musisz kręcić na obroty. Ja mam 3 litry V6, ostatnio jak jechałem na weekend spalił mi 9,8/100km tyle że jazda była, trasa szybkiego ruchu jakieś 160km/h, przez wiochy jakieś 120km/h i dużo na miejscu, zwyczajowa jazda miejska. Tak że gdyby nie to że troszku go pedziłem i jazda miejska z pewnością było by o jakiś literek może i więcej mniej.
User avatar
wazzabii
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 612
Joined: 2009-02-07, 10:26
Location: UK

Post by wazzabii »

a o dieslach pewnie mówił ten co jeździ całe życie benzyniakiem ;)
"Live the dream" -John Z. DeLorean

1. Renault Safrane phII 2.2dT G8T RXT
2. Renault Safrane phII 2.2dT G8T RXT
OxiDizer

Post by OxiDizer »

3.0 raczej odpada. LPG raczej tez w takim razie, chyba ze od razu bedzie. A odnosnie xenonów: czesto widzialem że samochód ma xenony a nie ma sprysiwaczy - to znaczy ze sa to jakies domowe instalacje? Bo w prawie napisano chyba ze jak sa xenony to musi byc system samopoziomujący i spryski na swiatelka.

EDIT: o dieslach mówili mi wlasciciele lagun z 2.2dT i 1.9dCi, ze na paliwo trzeba uwazac i na sprezarke, ze trzeba dosyc czesto "domknąć obrotomierz" a na zimnym silniku nie zylowac traktora powyzej 2200 obrotów bo turbinka zostanie na ulicy.
Last edited by OxiDizer on 2009-03-19, 19:18, edited 1 time in total.
troja26

Post by troja26 »

Muszą być takie są wymogi. Inaczej producent nie otrzyma homologacji.
OxiDizer

Post by OxiDizer »

Czyli xenonom bez sprysków dziękujemy :P

Bardzo szybko odpowiadacie, serdecznie dziękuję :)

Po czym poznac ze auto ma komputer lub nie? Poza przyciskiem na manetce której zazwyczaj nie widać na zdjeciach w internecie
troja26

Post by troja26 »

Po wyświetlaczu przy obrotomierzu :D
User avatar
seba
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 840
Joined: 2009-02-22, 19:11
Location: Knurów

Post by seba »

2 elektroniczne wyświetlacze na desce rozdzielczej pod obrotomierzem i prędkościomierzem :)
AUTO ROKU PLAYBOYA 1993
OxiDizer

Post by OxiDizer »

ooo wazna informacja :) to skoro przy wyposazeniu jestesmy - jakie radio jest w safrane? Znane z lagun philipsy i alpine?

Przepraszam ze zarzucam pytaniami ale chce wiedziec jak najwiecej zeby nie kupic jakiegos szitu i zalowac potem ;P
troja26

Post by troja26 »

A tu ci już nie pomogę, mam ph1 i przy niej zostanę, ph2 nie przypada mi do gustu :)
User avatar
seba
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 840
Joined: 2009-02-22, 19:11
Location: Knurów

Post by seba »

tak właśnie w ph2 philips i alpine
AUTO ROKU PLAYBOYA 1993
OxiDizer

Post by OxiDizer »

Słyszalem ze klimatyzacja w safrane jest droga w utrzymaniu, ze co rok trzeba wymieniac czynnik i uszczeliac uklad - prawda to?
troja26

Post by troja26 »

O poruszyłeś wrażliwy temat :D, z tego co wiem jak nie bedziesz mieć pecha tak jak ja to jest ok :D
User avatar
seba
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 840
Joined: 2009-02-22, 19:11
Location: Knurów

Post by seba »

dopiero jak kupisz to się przekonasz co tak naprawdę kupiłeś co do opisu klimy tak można opisać klimę w każdym innym samochodzie włożył bym to między bajki
AUTO ROKU PLAYBOYA 1993
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Teraz chyba jest jakas promocja w ASO za 99zł - widziałem plakat - mówie o AC
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
OxiDizer

Post by OxiDizer »

W lagunie sprawdzam szczelnosc co roku i nie trzeba nic robic, tylko dobijac czynnika a wlasnie "spec" mi mowil ze przyjezdzaja do niego z safranami co roku i wymieniaja caly czynnik i po sprawdzeniu szczelnosci zawsze sa jakies dziury (ale mozliwe ze mowil to dlatego ze chce mi sprzedac swoje A4 z 96 roku :P)
troja26

Post by troja26 »

I już znalazłeś problem nieszczelności :D
OxiDizer

Post by OxiDizer »

Bardzo mi pomogliście :) już trochę wiem więcej niz na początek

A drogi jest remont zawieszenia?
arek

Post by arek »

Zawieszenie w safrane jest bardziej wytrzymałe niż w lagunie. W safi zazwyczaj do wymiany są podstawy amortyzatorów z tyłu (ale to po przebiegu ok. 200kkm). Reszta kosztów porównywalna, z tym, że tylne zawieszenie jest zupełnie inne niż w lagunie.
Co do wymiany czynnika w klimatyzacji, to zapewne chodzi o wymianę oleju w czynniku, a to się powinno robić przy jej przeglądzie :)

Poszperaj po forum. Są tematy o zakupie safranki, na co zwracać uwagę, jak też dział techniczny. Powinieneś się sporo dowiedzieć :)
Post Reply