Jaki silnik wybrać?
Jaki silnik wybrać?
Witam!
Chcę kupić renault safrane i mam kilka pytań z tym związanych. Szukam Safrane koniecznie ph2 i z silnikiem benzynowym (gaz lub nie ma mniejsze znaczenie, nie robie duzych przebiegów) 2.0 lub turbodieslem 2.2 - generalnie nie szukam sportowych wrazen a oszczednosci w uzytkowaniu i zakupie. Pewnie się posypią komentarze że Safrane i oszczędność to się wyklucza - jeżdzę teraz laguną 1 ph2 1.6, miałem kilka (czasem kosztownych) przygód ale to wspaniały samochód - teraz mierzę w coś większego. Mile widziana klimatyzacja i radio, wolalbym welurowe siedzenia niz skórzane. I teraz kilka pytań:
Czy kazda safi ph2 ma komputer pokladowy? Czy były wersje bez komputera?
Jak sprawuje się silnik 2.0 z gazem? Czy powiedzmy przy przebiegu 150tys silnik jest w dobrym stanie?
Jakiej ceny powinienem sie spodziewac za samochód jakiego szukam? Czy wystarczy mi 12tys?
Słyszałem że koszty utrzymania są podobne jak w lagunie bo duzo czesci wspolnych - to prawda?
Jak zawieszenie w safi znosi nasze polskie drogi? I ile kosztuje remont?
Jakie silniki są godne polecenia a jakie należy pomijać jeżeli kieruję się głównie oszczędniością a nie sportowymi emocjami?
Czy w safi ph2 były kierownice znane z lagun ph1?
Chcę kupić renault safrane i mam kilka pytań z tym związanych. Szukam Safrane koniecznie ph2 i z silnikiem benzynowym (gaz lub nie ma mniejsze znaczenie, nie robie duzych przebiegów) 2.0 lub turbodieslem 2.2 - generalnie nie szukam sportowych wrazen a oszczednosci w uzytkowaniu i zakupie. Pewnie się posypią komentarze że Safrane i oszczędność to się wyklucza - jeżdzę teraz laguną 1 ph2 1.6, miałem kilka (czasem kosztownych) przygód ale to wspaniały samochód - teraz mierzę w coś większego. Mile widziana klimatyzacja i radio, wolalbym welurowe siedzenia niz skórzane. I teraz kilka pytań:
Czy kazda safi ph2 ma komputer pokladowy? Czy były wersje bez komputera?
Jak sprawuje się silnik 2.0 z gazem? Czy powiedzmy przy przebiegu 150tys silnik jest w dobrym stanie?
Jakiej ceny powinienem sie spodziewac za samochód jakiego szukam? Czy wystarczy mi 12tys?
Słyszałem że koszty utrzymania są podobne jak w lagunie bo duzo czesci wspolnych - to prawda?
Jak zawieszenie w safi znosi nasze polskie drogi? I ile kosztuje remont?
Jakie silniki są godne polecenia a jakie należy pomijać jeżeli kieruję się głównie oszczędniością a nie sportowymi emocjami?
Czy w safi ph2 były kierownice znane z lagun ph1?
Last edited by OxiDizer on 2010-02-11, 20:41, edited 1 time in total.
Na początku dziękuję za szybką i wyczerpującą wypowiedź 
Skrzynia automatyczna nie wchodzi w grę - miałem złe przezycia z automatami
no i automat wiecej pali a z racji tego ze jezdze niewiele i raczej w trasie to nie przeszkadza mi że muszę wachlować czasem lewarkiem.
Zależy mi żeby samochód był w miare z niewielkim przebiegiem i w dobrym stanie, wyposazenie spada na dalszy plan. Generalnie to zalezy mi na klimce, radyjku i fajnie mieć komputer.
Co do silników - jezdze teraz laguną 1.6 kombi (110KM a masa własna nie pamietam niestety, chyba 1300kg) i czesto wożę rodziców i siostre plus jakies bagaze wiec jestem przyzwyczajony to takiej mocy i mi to odpowiada (a srednie spalanie w trasie potrafie utrzymac przy wartosci 5,7l / 100km jak bez szalenstw, do 110km/h). Safrane bede jezdzil raczej sam. 2.0 wystarczy mi zupelnosci a to chyba zalapuje sie do nizszego progu ubezpieczenia bo pojemnosc to niecale 2000ccm (chyba, tak slyszalem od znajomego). W dieslu boje sie kosztów eksploatacji (slyszalem ze z turbodieslem trzeba jak z jajkiem, na wszystko uwazac i wszystko robic czesciej). Benzyna mi bardziej odpowiada. Słyszałem wiele dobrego o silniku 2.5 ale boje sie ogromnego spalania
A jak się ma kwestia LPG? Warto w to inwestowac?
W moim wojewodztwie tych safranek jak na lekarstwo...

Skrzynia automatyczna nie wchodzi w grę - miałem złe przezycia z automatami

Zależy mi żeby samochód był w miare z niewielkim przebiegiem i w dobrym stanie, wyposazenie spada na dalszy plan. Generalnie to zalezy mi na klimce, radyjku i fajnie mieć komputer.
Co do silników - jezdze teraz laguną 1.6 kombi (110KM a masa własna nie pamietam niestety, chyba 1300kg) i czesto wożę rodziców i siostre plus jakies bagaze wiec jestem przyzwyczajony to takiej mocy i mi to odpowiada (a srednie spalanie w trasie potrafie utrzymac przy wartosci 5,7l / 100km jak bez szalenstw, do 110km/h). Safrane bede jezdzil raczej sam. 2.0 wystarczy mi zupelnosci a to chyba zalapuje sie do nizszego progu ubezpieczenia bo pojemnosc to niecale 2000ccm (chyba, tak slyszalem od znajomego). W dieslu boje sie kosztów eksploatacji (slyszalem ze z turbodieslem trzeba jak z jajkiem, na wszystko uwazac i wszystko robic czesciej). Benzyna mi bardziej odpowiada. Słyszałem wiele dobrego o silniku 2.5 ale boje sie ogromnego spalania

A jak się ma kwestia LPG? Warto w to inwestowac?
W moim wojewodztwie tych safranek jak na lekarstwo...
Tu wtrącę troszkę swojego, jeśli żeczywiście jeżdzisz na trasy głównie to wieksza pojemność może okazać się bardziej ekonomiczna, pamiętaj takiego silnika nie musisz kręcić na obroty. Ja mam 3 litry V6, ostatnio jak jechałem na weekend spalił mi 9,8/100km tyle że jazda była, trasa szybkiego ruchu jakieś 160km/h, przez wiochy jakieś 120km/h i dużo na miejscu, zwyczajowa jazda miejska. Tak że gdyby nie to że troszku go pedziłem i jazda miejska z pewnością było by o jakiś literek może i więcej mniej.
3.0 raczej odpada. LPG raczej tez w takim razie, chyba ze od razu bedzie. A odnosnie xenonów: czesto widzialem że samochód ma xenony a nie ma sprysiwaczy - to znaczy ze sa to jakies domowe instalacje? Bo w prawie napisano chyba ze jak sa xenony to musi byc system samopoziomujący i spryski na swiatelka.
EDIT: o dieslach mówili mi wlasciciele lagun z 2.2dT i 1.9dCi, ze na paliwo trzeba uwazac i na sprezarke, ze trzeba dosyc czesto "domknąć obrotomierz" a na zimnym silniku nie zylowac traktora powyzej 2200 obrotów bo turbinka zostanie na ulicy.
EDIT: o dieslach mówili mi wlasciciele lagun z 2.2dT i 1.9dCi, ze na paliwo trzeba uwazac i na sprezarke, ze trzeba dosyc czesto "domknąć obrotomierz" a na zimnym silniku nie zylowac traktora powyzej 2200 obrotów bo turbinka zostanie na ulicy.
Last edited by OxiDizer on 2009-03-19, 19:18, edited 1 time in total.
W lagunie sprawdzam szczelnosc co roku i nie trzeba nic robic, tylko dobijac czynnika a wlasnie "spec" mi mowil ze przyjezdzaja do niego z safranami co roku i wymieniaja caly czynnik i po sprawdzeniu szczelnosci zawsze sa jakies dziury (ale mozliwe ze mowil to dlatego ze chce mi sprzedac swoje A4 z 96 roku
)

Zawieszenie w safrane jest bardziej wytrzymałe niż w lagunie. W safi zazwyczaj do wymiany są podstawy amortyzatorów z tyłu (ale to po przebiegu ok. 200kkm). Reszta kosztów porównywalna, z tym, że tylne zawieszenie jest zupełnie inne niż w lagunie.
Co do wymiany czynnika w klimatyzacji, to zapewne chodzi o wymianę oleju w czynniku, a to się powinno robić przy jej przeglądzie
Poszperaj po forum. Są tematy o zakupie safranki, na co zwracać uwagę, jak też dział techniczny. Powinieneś się sporo dowiedzieć
Co do wymiany czynnika w klimatyzacji, to zapewne chodzi o wymianę oleju w czynniku, a to się powinno robić przy jej przeglądzie

Poszperaj po forum. Są tematy o zakupie safranki, na co zwracać uwagę, jak też dział techniczny. Powinieneś się sporo dowiedzieć
