Page 1 of 2

[2.2] olej w zbiorniczku wyrównawczym

Posted: 2011-04-19, 14:57
by Adolvo
długi czas było fajnie i przyjemnie.. niestety się skończyło..

spory szlam się pojawił w zbiorniczku wyrównawczym,
auto niby się nie grzeje, na bagnecie też olej raczej ok ale niestety,
sporo oleju jest w zbiorniczku..

albo uszczelka albo głowica.. tak czy tak trzeba zdjąć głowicę..

pytanie czy są jakieś kruczki? coś wymieniać przy okazji?
czy kolektor jest z płaszczem wodnym?

na pewno wymienię olej, wyczyszczę cały układ chłodzenia,
uszczelniacze zaworowe, oczywiście sprawdzenie szczelności głowicy, planowanie i uszczelka..

już widzę, że będą kłopoty z dostaniem uszczelek pod kolektory..

jak ktoś ma jakieś uwagi to chętnie się dowiem ;)

Posted: 2011-04-19, 15:35
by PawelSki99
też całkiem nie dawno spotkała mnie taka sytuacja na szczęście do wymiany była tylko uszczelka pod głowica uszczelniacze dobre, głowica była prosta także nie wymagała planowania.

Posted: 2011-04-19, 19:44
by zubik
u mnie pękła między zaworami był olej w układzie chodzenia ale na dodatek nierówno chodziła i małe ciśnienie na jednym cylindrze

Posted: 2011-04-26, 20:17
by Adolvo
głowica zdjęta..

silnik wygląda jakby miał przejechane ze 3 tys. km.. wygląda jak nowy..
z tego co wiem to uszczelka była wymieniana przez poprzedniego właściciela,
co zresztą potwierdził mój mechanik..

tu zaczyna się problem.. jakim cudem w takim razie olej dostaje się do płynu?..

jutro głowica idzie do sprawdzenia szczelności i pomiar czy nie krzywa..
niestety idzie podejrzenie na blok.. :dobani:

tu prośba.. czy ktoś ma jakiś rysunek pokazujący kanały olejowy i chłodzący biegnący w bloku?
będę wdzięczny.. :(

Posted: 2011-05-27, 19:54
by Adolvo
no i wszystko wiadomo..

głowica cacy, sprawdzona szczelność, jest super..

przyczyna - chyba banalna..
przy poprzedniej wymianie uszczelki,
założona zła uszczelka :zly: bez charakterystycznego uszczelnienia wokół kanału olejowego..
wrzucę zdjęcia niedługo..

Panów mechaników powystrzelać.. niektórych.. :zdegustowany:

Posted: 2017-06-10, 20:44
by skaromek
Podepnę się pod stary temat.
Pojawia się niewielka ilość oleju na korku zbiorniczka. Ponadto każdego roku wymieniając płyn w układzie chłodzenia jest bardzo dużo rdzy. Po roku płyn z zielonego zmienia się w rdzawą wodę. Obstawiam uszczelkę głowicy albo gdzieś przeżarło blok obok kanału olejowego.
Uszczelka nie ruszana od nowości. Zrobione do tej pory 230tys km.
Ma ktoś może numer oryginalnej uszczelki do 2.2 12v bo facet w sklepie mówi mi że od 2.0 12v jest identyczna jak do 2.2.
Jakieś rady przy tej operacji na otwartej głowicy :niepewny:

Posted: 2017-06-10, 20:57
by Jacek957
W mojej pierwszej Safrance 2,2 SI było podobnie i okazało się że głowica strzeliła :kwasny: Sądzę że w takim przypadku lepiej poszukać silnika będzie taniej.

Posted: 2017-06-10, 21:05
by skaromek
Narazie jeżdżę. Nic poza tym się nie dzieje, szkoda silnik wymieniać bo chodzi idealnie. Gdzieś kiedyś był chyba jakiś manual albo wątek o wymianie uszczelki ale nie mogę znaleźć na forum.

Posted: 2017-06-10, 21:12
by Jacek957
I tak najpierw trzeba zdjąć głowicę i sprawdzić na szczelność.Te silniki nie mają zbyt dobrej opinii.
Miałem takie dwa i obydwa motory padły :kwasny:

Posted: 2017-06-10, 21:32
by artho
2.0 8V były trwalsze, choć wolne. Mój motor działał świetnie mimo nieznanego przebiegu ;)

Posted: 2017-06-10, 22:21
by skaromek
Wygląda na to ze uszczelka jest taka sama dla J7R i J7T...

Lista zastosowań

RENAULT
SAFRANE I (B54_) 2.0 12V (B542, B54E) (1992-04 » 1996-07), mot. J7R 734, J7R 735, 97kW, 132HP, 1995ccm
SAFRANE I (B54_) 2.2 (B543) (1992-04 » 1996-07), mot. J7T 760, J7T 761, 101kW, 137HP, 2165ccm

Czym różnią się te silniki? Tylko skokiem tłoka zwiększyli pojemność??? Znalazłem opis
opis silników
niestety linki w tym wątku już nie działają.

Posted: 2017-06-10, 22:40
by SURU
2.2 (B541) 79 kW
2.2 (B543) 101 kW

Wydaje się ,że to te same uszczelki .

Silnik 2.0 12V J74734,733 i J7T760,761 .

Posted: 2017-06-15, 09:27
by skaromek
Czy do wymiany uszczelki potrzeba wymieniać też śruby głowicy?
W nowszych autach to raczej konieczność, a jak się to ma do tego silnika?
Nie mogę znaleźć na forum kolejności i momentów dokręcania śrub, gdzieś kiedyś chyba w jakimś wątku to było ale wyszukiwarka na forum nie bardzo pomaga.
Na jaki klucz są łby śrub głowicy w silniku J7T?

Posted: 2017-07-11, 09:12
by skaromek
Uszczelka oryginał kupiona. Na sobotę planuję rozbiórkę silnika i w związku z tym wszelkie uwagi i pomoc w tym temacie mile widziane. Ma ktoś jakieś informacje o które pytałem w poprzednim poście?

Posted: 2017-07-11, 10:05
by Daroot
Moje małe doświadczenie pokazuje, że tam gdzie są śruby dokręcane o kąt - śruby się wymienia. Jeśli dokręcane tylko na moment - nie wymieniamy.

Widzę że victor-reinz podaje za obowiązkową wymianę śrub: 14-32090-01

Łeb śruby podają jako zwykły sześciokątny.

Posted: 2017-07-11, 13:27
by SURU
Naciąć starą śrubę wzdłuż i wyczyścić gniazda wkręcając i wykręcając lub chociaż przedmuchać sprężonym powietrzem .

Posted: 2017-07-11, 22:25
by skaromek
A jakie są momenty dokręcania wstępnego i końcowego tych śrub?
Oczywiście wszystkie gwinty będą oczyszczone.Głowica pójdzie do planowania,powierzchnie styku bloku i głowicy bbędą odtłuszczone.

Posted: 2017-07-12, 06:27
by lesiu11
wszystko jest napisane na opakowaniu uszczelki pod głowicę

Posted: 2017-07-12, 09:05
by skaromek
Niestety na mojej oryginalnej z Renault nie dodali instrukcji dokręcania.

Posted: 2017-07-12, 09:38
by SURU
20 Nm :szok: