Przewody zapłonowe do 3.0 V6 24V phII 99-00

Sprawy związane z elektryką, schematy itp.

Moderators: SURU, Moderator

Post Reply
Safrankowicz

Przewody zapłonowe do 3.0 V6 24V phII 99-00

Post by Safrankowicz »

Witam,
Panowie bo zaczyna mnie trafiać, w każdym sklepie mówią co innego. Nigdzie nie mogę dostać tych przewodów. Według mnie w tym motorze jest jedna cewka z przodu (zresztą w zimie mechanik mi wymieniał) i z tej cewki zasilane są bezpośrednio 3 swiece z przodu i trzema przewodami idącymi na tył 3 kolejne świece. Jest tak??? Pytam bo koleś mi powiedzał, że mam na tyle też cewkę :przestraszony: i jak chce kupić przewody to tylko w oryginale bo zamienników nie ma i są tylko komplety cewka tylna plus przewody w cenie 350zł. Jak to w koncu jest ? ma ktoś jakieś z tym doświadczenie? może ktoś ma namiar na te przewody w normalnej cenie?
Z góry dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
mlukas3
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 12
Joined: 2010-06-10, 20:37
Location: Piaseczno

Post by mlukas3 »

odpowiedź chyba troszkę po czasie ale może się komuś przyda.

mam ten sam silinik - wczoraj wymieniałem u siebie przewody zapłonowe (oryginalne bougicord były już leciwe a jeden miał pękniętą izolację).

kupiłem Sentech model 8158. - AUKCJA koszt za 3 przewody rozsądny bo ok 70zł z przesyłką (oczywiście znalazłem je dopiero szukając (w intercarsie) pod Peugot 406 silnik 2946 ccm).
co do ich montażu to jest troszkę zabawy z odpięciem starych przewodów z plastikowej listwy z tylnych świec ale na pewno się opłaca :) - ja używałem noża i kombinerek do tego.

oczywiście są też w sprzedaży przewody razem z nową listwą plastikową, ostatnio jak pytałem w sklepie pan polecał Peugota oryginał za ok. 300 zł, w internecie można znaleźć obecnie np. Bougicord od 200-220 PLN

należy ich szukać pod BOUGICORD model 4344 przewody zapłonowe XANTIA XM 406, przykładowa AUKCJA
- w ich przypadku jest troszkę mniej roboty z montażem bo już mamy kompletną listwę z podłączonymi przewodami.

co do jazdy na sentechu to zobaczę po kilku kkm ale raczej znajdowałem dobre opinie na ich temat.
Last edited by mlukas3 on 2012-02-02, 13:29, edited 2 times in total.
User avatar
Karol1029
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 264
Joined: 2009-02-10, 16:55
Location: Olsztyn

Post by Karol1029 »

mlukas3 wrote:odpowiedź chyba troszkę po czasie ale może się komuś przyda.

mam ten sam silinik - wczoraj wymieniałem u siebie przewody zapłonowe (oryginalne bougicord były już leciwe a jeden miał pękniętą izolację).

kupiłem Sentech model 8158. - AUKCJA koszt za 3 przewody rozsądny bo ok 70zł z przesyłką (oczywiście znalazłem je dopiero szukając (w intercarsie) pod Peugot 406 silnik 2946 ccm).
co do ich montażu to jest troszkę zabawy z odpięciem starych przewodów z plastikowej listwy z tylnych świec ale na pewno się opłaca :) - ja używałem noża i kombinerek do tego.

oczywiście są też w sprzedaży przewody razem z nową listwą plastikową, ostatnio jak pytałem w sklepie pan polecał Peugota oryginał za ok. 300 zł, w internecie można znaleźć obecnie np. Bougicord od 200-220 PLN

należy ich szukać pod BOUGICORD model 4344 przewody zapłonowe XANTIA XM 406, przykładowa AUKCJA
- w ich przypadku jest troszkę mniej roboty z montażem bo już mamy kompletną listwę z podłączonymi przewodami.

co do jazdy na sentechu to zobaczę po kilku kkm ale raczej znajdowałem dobre opinie na ich temat.
Odświeżę temat bo muszę też wymienić przewody .
Zastanawiałem się nad sentechem cena przystępna , ale słyszałem że raczej są kiepskiej jakości .
Jakie masz odczucia ?
Safrankowicz

Post by Safrankowicz »

mlukas3 wrote:...
co do ich montażu to jest troszkę zabawy z odpięciem starych przewodów z plastikowej listwy z tylnych świec ale na pewno się opłaca :) - ja używałem noża i kombinerek do tego....
co dokładnie trzeba tym nożem i kombinerkami robić? dużo roboty?
mlukas3
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 12
Joined: 2010-06-10, 20:37
Location: Piaseczno

Post by mlukas3 »

Zastanawiałem się nad sentechem cena przystępna , ale słyszałem że raczej są kiepskiej jakości .
Jakie masz odczucia ?
Trudno mi dać pełną ocenę przewodów gdyż mam nadal problem z niewłaściwą pracą silinika. Trochę się po wymianie poprawiło czyli na pewno nowe sentechy są lepsze od starych bougicordów :) -nie mam problemów z falowaniem na wolnych a wczesniej czasem tak, lepiej mi odpala na ciepłym silniku, spalanie zauwazyłem że troszeczkę spadło.
Sentech kupiłem już dawno ale wymieniłem dopiero jakiś czas później bo nie byłem pewny czy będą pasować. W międzyczasie chciałem jednak kupić Bougicordy a ich sprzedawca powiedział że sentech to dobre przewody (a jak sprzedawca chwali coś czego nie ma to jest to niespotykane) więc jednak zostałem przy nich.
co dokładnie trzeba tym nożem i kombinerkami robić? dużo roboty?
nie dużo - 15 minut max, po prostu stare przewody siedzą w gniazdach bardzo sztywno i nie ma podejścia żeby je wyciągnąć tak łatwo jak przy cewce więc trzeba rozciąć gumę i wyjąć kombinerkami za sztywny rdzeń przewodu.
tylko wczesniej sprawdzić należy w które gniazda daje się dłuższe a w które krótszy przewód.
Safrankowicz

Post by Safrankowicz »

jeszcze jedno pytanko, długość kabli jest identyko?
User avatar
Karol1029
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 264
Joined: 2009-02-10, 16:55
Location: Olsztyn

Post by Karol1029 »

mlukas3 wrote:

Trudno mi dać pełną ocenę przewodów gdyż mam nadal problem z niewłaściwą pracą silinika. Trochę się po wymianie poprawiło czyli na pewno nowe sentechy są lepsze od starych bougicordów :) -nie mam problemów z falowaniem na wolnych a wczesniej czasem tak, lepiej mi odpala na ciepłym silniku, spalanie zauwazyłem że troszeczkę spadło.
Czyli temat niewłaściwej pracy silnika dalej się pojawia . Ja zdecydowałem się na Bugicordy i nowe świczki NGK zobaczymy czy to pomoże. Jest to kolejna Safranka z tym silnikiem+LPG gdzie pojawia się problem niewłaściwej pracy silnika i zaczynam się obawiać , że problem może leżeć gdzieś głębiej :kwasny:
mlukas3
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 12
Joined: 2010-06-10, 20:37
Location: Piaseczno

Post by mlukas3 »

a jakie macie u siebie cewki? oryginał valeo czy zamienniki? bo ja pół roku temu wymieniałem padniętą - kupiłem za 300 zamiennik i trochę żałuję bo być może ona szybko zaczęła niedomagać. :/
długość przewodów wystarcza (2 są dłuższe, 1 krótszy)
User avatar
Karol1029
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 264
Joined: 2009-02-10, 16:55
Location: Olsztyn

Post by Karol1029 »

U mnie siedzi jeszcze oryginał . Widziałem zamienniki za 280zł , Valeo ok 500zł są jeszcze
Beru
http://www.mister-auto.pl/pl/cewka-zap- ... 00343.html
Troszkę drogie :kwasny:
No ale w końcu jak się jeździ autem za 180 tyś.zł to coś musi w nim kosztować :hyhy:
User avatar
Karol1029
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 264
Joined: 2009-02-10, 16:55
Location: Olsztyn

Post by Karol1029 »

Wymieniłem dziś przewody na oryginalne Bougicordy , wymieniłem jeszcze uszczelkę pod kolektorem . Przebicie miałem na tej gumowej fajce na listwie zapłonowej , ale udało się przełożyć ze starej tylnej . Jak na razie falowanie na wolnych obrotach i szarpanie podczas przyspieszania ustało. Miałem wymieniać świece , ale okazały się jeszcze dobre akurat u mnie siedzą NGK Platynówki PFR6E-10 - Koszt 88zł/szt. w InterCarsie , ale myślę że śmiało można je zastąpić NGK V-Line N.20 ok.45zł/szt. podają je do Peugota 406 z tym silnikiem .
Post Reply