Safrana PH2 Czemu tak malo na haku?
Safrana PH2 Czemu tak malo na haku?
Witam.
Posiadam Safranke z 1999roku 2.2dt i w dowodzie mam ze moge ciagnac przyczepe z hamulcem o wadze 925kg. Wydaje mi sie troche malo jak na auto ktore wazy prawie 1600kg.
I sie zastanawiam czy to mam jakis blad w dowodzie czy kazdy tak ma? W innych autach jakie sa w mojej rodzinie to np nissan 200sx wazy 1250kg i moge nim ciagnac przyczepe 1200kg, w mondeo 1.8td wazy 1330 i moge ciagnac 1300.
Orientuje sie ktos moze o co w tym chodzi?
Pozdrawiam.
Posiadam Safranke z 1999roku 2.2dt i w dowodzie mam ze moge ciagnac przyczepe z hamulcem o wadze 925kg. Wydaje mi sie troche malo jak na auto ktore wazy prawie 1600kg.
I sie zastanawiam czy to mam jakis blad w dowodzie czy kazdy tak ma? W innych autach jakie sa w mojej rodzinie to np nissan 200sx wazy 1250kg i moge nim ciagnac przyczepe 1200kg, w mondeo 1.8td wazy 1330 i moge ciagnac 1300.
Orientuje sie ktos moze o co w tym chodzi?
Pozdrawiam.
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
Ja pojechałem do stacji kontroli pojazdów i wypytałem skąd się u mnie wzięła taka niska waga.
Facet mi pokazał na słupku kilka liczb. Było to jakiś czas temu, wiec mam nadzieję że nic nie pomieszam (jak coś to poprawiajcie).
Na słupku jest podana DMC pojazdu i DMC zespołu pojazdów, czyli to co producent przewidział. Moje 925kg wynika z różnicy tych dwóch mas i inaczej być nie chce.
Facet mi pokazał na słupku kilka liczb. Było to jakiś czas temu, wiec mam nadzieję że nic nie pomieszam (jak coś to poprawiajcie).
Na słupku jest podana DMC pojazdu i DMC zespołu pojazdów, czyli to co producent przewidział. Moje 925kg wynika z różnicy tych dwóch mas i inaczej być nie chce.
No chyba nie do końca. Tak na logiką zakładając że hak ma homologację na 100kg (czysto teoretyczny przykład), to nie wbiją w dowód więcej niż 100kg. Poza tym chyba jak nie ma haka to nie w miejscach na DMC przyczepy jest pusto.Liczy sie to co masz w dowodzie a nie to co hak ma.
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
hmmm faktycznie. Wziąłem w łapkę dowód od firmowego clio, które nie ma i nie miało haka i faktycznie tam są wpisane te dane.
Maestropl
Swoją drogą przy mocowaniu haka jest jakaś tam tabliczka (nie wiem co tam jest) myślałem że tam też coś tam jest o masie przyczepy. No ale widać moje niby logiczne wnioski mijają się z rzeczywistością
Maestropl

Swoją drogą przy mocowaniu haka jest jakaś tam tabliczka (nie wiem co tam jest) myślałem że tam też coś tam jest o masie przyczepy. No ale widać moje niby logiczne wnioski mijają się z rzeczywistością

Moja z 2000r, ma O1 = 1500kg, a O2 = 750kgseba wrote:Witam , sprawdziłem z ciekawości swoje dowody i ta z 2000 roku ma wpisane O1 1125 kg a O2 750 a z 1993 O1 1500 kg a O2 750 kg to wychodzi na to że stare safrany są mocarne może z grubszej blachy robione![]()
pozdrawiam staszek
Jeszcze ważna jest max całkowita z przyczepa: F2 = 2125kg
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
To czemu moja z 97 2,2dT ma 925kg w O1?
Nie ogarniam tej różnicy
u mnie F2 2145kg
Nie ogarniam tej różnicy

u mnie F2 2145kg
Last edited by patrys4891 on 2012-09-18, 17:01, edited 1 time in total.
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
Jeżeli chcesz ciągać lawetę to daruj sobie. Do tego to nie Safrana, tylko trzeba jakiegoś Cheroke`a albo chociaż jakieś auto z napędem na tył, a najlepiej Sprintera. Nie chodzi o to że nie da rady, bo jednorazowo od biedy by pociągnął na jakieś krótsze trasy. Często i na dłuższe trasy to Safrana będzie za słaba to raz a dwa rozpierdzielisz sobie dwumas, a to nie jest tania zabawa. To tylko takie moje uwagi ale zrobisz jak zechcesz.Arus wrote:A moze orientuje sie ktos jak bym zakupil hak z allegro ktory ma 1750kg to wtedy dalo by rade to wbic w dowod zeby dalo rade tyle ciegnac?
Interesuje mnie to bo bede potrzebowal aut zeby pociagnac lawete, a nie chce narazie zmieniac safrany.
Tylko chodzi o to ze nie chce zmieniac auta na jakiegos busa po to zeby pociagnac lawete raz na miesiac i dystans niecale 300km. Jak bym mial kupic takiego busa po to zeby czasami pociagnac lawete to juz taniej bedzie mi wynajac autolawete.szymon503 wrote:Jeżeli chcesz ciągać lawetę to daruj sobie. Do tego to nie Safrana, tylko trzeba jakiegoś Cheroke`a albo chociaż jakieś auto z napędem na tył, a najlepiej Sprintera. Nie chodzi o to że nie da rady, bo jednorazowo od biedy by pociągnął na jakieś krótsze trasy. Często i na dłuższe trasy to Safrana będzie za słaba to raz a dwa rozpierdzielisz sobie dwumas, a to nie jest tania zabawa. To tylko takie moje uwagi ale zrobisz jak zechcesz.Arus wrote:A moze orientuje sie ktos jak bym zakupil hak z allegro ktory ma 1750kg to wtedy dalo by rade to wbic w dowod zeby dalo rade tyle ciegnac?
Interesuje mnie to bo bede potrzebowal aut zeby pociagnac lawete, a nie chce narazie zmieniac safrany.
Odgrzeje trochę kotleta.
Te wszystkie masy o kant dópy, dzisiaj byłem na stacji diagnostycznej żeby zrobić badanie haku. Wszystko pięknie, ale jak doszliśmy do mas to się okazało że:
- w dowodzie jest 1500kg -co jest absurdem gdyż:
- na tabliczce znamionowej (naklejce) widnieje:
a) masa całkowita pojazdu - 2125kg
b) masa całkowita zestawu - 3250kg
z czego wynika że dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem to 1125kg
Więc to że producent określa 1500kg mase przyczepy to jakiś śmiech na sali, poza tym jak widać niektórzy mają tyle w dowodzie, niektórzy mniej - co wynika właśnie z naklejki/tabliczki homologacyjnej.
Spróbuję uderzyć jeszcze do Renault, niech dadzą jakiś wyciąg homologacji tego auta.
Co ciekawe, masa w dowodzie / instrukcji jest napisana 1500kg w przypadku kiedy kierowca jedzie sam. Czyli 1500kg minus 1125kg masa przyczepy wychodzi nam 375kg.
Te wszystkie masy o kant dópy, dzisiaj byłem na stacji diagnostycznej żeby zrobić badanie haku. Wszystko pięknie, ale jak doszliśmy do mas to się okazało że:
- w dowodzie jest 1500kg -co jest absurdem gdyż:
- na tabliczce znamionowej (naklejce) widnieje:
a) masa całkowita pojazdu - 2125kg
b) masa całkowita zestawu - 3250kg
z czego wynika że dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem to 1125kg
Więc to że producent określa 1500kg mase przyczepy to jakiś śmiech na sali, poza tym jak widać niektórzy mają tyle w dowodzie, niektórzy mniej - co wynika właśnie z naklejki/tabliczki homologacyjnej.
Spróbuję uderzyć jeszcze do Renault, niech dadzą jakiś wyciąg homologacji tego auta.
Co ciekawe, masa w dowodzie / instrukcji jest napisana 1500kg w przypadku kiedy kierowca jedzie sam. Czyli 1500kg minus 1125kg masa przyczepy wychodzi nam 375kg.
Last edited by Daroot on 2013-07-16, 12:05, edited 1 time in total.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości