Page 1 of 1

Safranka 2.2 dt

Posted: 2009-04-11, 15:15
by Czen
Witam serdecznie forumowiczów. Powrót do renault po latach, kiedyś było Twingo bardzo milo wspominam ale do rzeczy. Zamierzam kupić Safranke 2.2dt i chciałbym żeby był automat. Jeżeli chodzi o silnik to ciekaw jestem jak ze spalaniem realnie na forum widziałem, że mieści się od 5-9 litrów ON. Jak te silniczki sprawują się jeżeli chodzi o jakość paliwa bo wiadomo jest z tą jakością kiepsko a słyszałem ze silniczek jest naprawdę ok koleżka ma espace z tym motorem i kombinowana ropę leje i autko ładnie hulają tez nie ukrywam ze ON taniej będę kupował czasem dlatego pytam podobno DCI nie bardzo znosi wszelkie nieczystości. Jak z trwałością turbinek i jakie koszta regeneracji? Z safranka miałem do czynienia już wcześniej znajomy jeździ 3.0 i 2.5 benzyna niezłe autka naprawdę. Czy w dieslu ciężko o automatu , a może nie polecacie automatycznej skrzyni ? Chciałbym rocznik autka 99lub00 zaznaczę ze kwota jaka chce przeznaczyć to ok 11 tys zł. Nie chce PB + LPG wszystkie poprzednie autka miały LPG i chyba czas na diesla. Autko mam zamiar nabyć za ok 4 miesiące a na razie zaczynam zbierać info za które bardzo dziękuje i będę powoli wyszukiwał rodzynka z full wypasem .
Proszę używać polskich znaków albo zawsze albo wcale. Obie formy są na tym forum przyjęte jako poprawne ale nigdy na raz
Pozdrawiam
Wredny MOD

Posted: 2009-04-11, 16:20
by michalkrk
Na pytanie co do silnika na pewno jest już odpowiedź na forum. Sam szukałem 2.2 dt. W każdym bądź razie są to dobre i trwałe silniki bo ktoś na forum jeździł na oleju rzepakowym i silnik pracuje do dziś. Jeżeli chodzi o regenerację turbiny to np. w Krakowie jest dość spora firma, która się tym zajmuje i w najgorszym przypadku koszt naprawy ~1200zł.W tej chwili są na Allegro jakieś 2.2 dt w okolicach 10-12-13tyś a za 4 mies. może być taniej nawet.Diesle ogólnie bywały gorzej wypasożone co zauważyłem po obserwacji wielu ogłoszeń (allegro, mobile.de) jednakże są wersje z pompowanymi fotelami nawet (ale w dieslach nigdy nie było komputera spalania np. i z automatem też się nie spotkałem). 4 mies. to trochę czasu i powinieneś znaleźć coś dobrze wyposażone.

Posted: 2009-04-11, 17:10
by Czen
Dzieki za odpowiedz pozdrawiam i czekam o info diesel + automat

Posted: 2009-04-11, 17:23
by arek
Ja też jeszcze nie spotkałem Safrane diesla w automacie :zdziwko: ani w PHI, ani PHII :)

Posted: 2009-04-11, 20:17
by troja26
Ja raz znalazłem diselka w automacie, na niemieckiej stronie, tyle że był to 2,5 td ph1 :D

Posted: 2009-04-11, 22:17
by seba
Diesla 2.2 dT nie ma w automacie :) więc nie ma co szukać ;)

Posted: 2009-04-13, 13:37
by carnivor
Potwierdzam to co przedmówcy, ten silniczek nie był montowany z automatem. Co do spalania, to spokojnie mieścisz się w 5-9 litrów/100. Możesz lać do niego dosłownie wszystko. Mój ojciec zrobił 300 tyś, z czego ostatnie 200 na wszelkich wynalazkach i na silniku nie zrobiło to żadnego wrażenia. Ja teraz jeźdżę na paliwie z supermarketu albo bio dieslu z Orlenu i jest git. Z kolei silniki dci rzeczywiście już nie lubią kombinacji, co z autopsji wiem :) Kupując 2.2 sprawdź czy nie ma oleju w układzie chłodzenia bo to czasem się dzieje z tymi silnikami i wtedy raczej masz duuzy problem

Posted: 2009-04-13, 19:01
by Rufus
Tak jak napisali przedmówcy - w oryginale z tym silnikiem nie montowano automatu.

A o oleju rzepakowym dobrze kolego czytałeś, tylko nie bardzo rozumiem, to co napisałeś, że silnik jeszcze działa - przecież olej rzepakowy jest stokroć czystszy niż ON na większości stacji w Polsce - silnik wtedy odpoczywał, a wcale nie był testowany, czy to wytrzyma.

Posted: 2009-08-07, 22:37
by marceldream
Safrane "99 2.2 td 249kkm Warszawa - Wyszków : 186km/h
Po przejechanie 20km z prędkościa 140-170km/h spowodowało, że silnik mi teraz nie kopci przy znacznym przyspieszaniu :)

Posted: 2009-08-09, 19:47
by Arcadio
carnivor wrote:Kupując 2.2 sprawdź czy nie ma oleju w układzie chłodzenia bo to czasem się dzieje z tymi silnikami i wtedy raczej masz duuzy problem
ech my tu ciagl;e o 2.2 dci, a widział kto taką Szafę ? Bo espace tp nawet znajomy ma (of korz espace III) z chipem wg hamowni 164 km i wsjo wytrzymuje. Wersja z Xenonami i w ogóle full. A i 380 MN czy coś koło tego. Na razie chip o 2 lat i zrobione na nim około 35 kkm. Zawiecha klocki i przeniesienie napędu wytrzymały. Jeździ tym zawodowy kierowca w wieku około 55 lat. Jeździ zgodnie z zasadą Stirlinga Mossa - jedź szybko ale tak by Twoi współpasażerowie o tym nie wiedzieli i mogli rozkoszować się piciem herbaty podczas Twoich manewrów. Chip został wsadzony w celu poprawienia bezpieczeństwa podczas wyprzedzania. I tylko tyle. Sam kierowca mówi że rzadko ciśnie do oporu. Nie raz jednak, jak twierdzi, pomogło mu te 30 killka koni przy wyprzedzaniu. A i V - max wg prędkościomierza. Przed chipem 192 (chip przy licznikowych 160 kkm i po regeneracji turbiny), po chipie 214. Byłoby więcej ale jak twierdzi właściciel obrotomierz się kończy :)

Posted: 2009-08-20, 11:59
by Rufus
A ja na jakiejś prezentacji widziałem salonową 2.2 dT w Automacie - oczywiście wersja salonowa a do tego prezentacyjna, więc żabojady wsadzili do niej co się tylko dało. Jest szansa, że do seryjnej produkcji nigdy nie wpuszczono tego silnika w automacie.

Kolega OxiDizer już kiedyś podał tego linka

Posted: 2009-08-20, 12:05
by Goalkeper
Rufus wrote:Jak znajdę ten filmik, to zapodam linka
Gdzieś już jest na forum i nie wiem przypadkiem czy to Darek nie wstawiał linka. Szafeczka była w kolorze szarym/srebrnym metalik, ksenoniki i cała reszta wypasu.

[ Dodano: 2009-08-20, 13:07 ]
Jednak wstawiał tego linka kolega OxiDizer a TUTAJ link. :D

Posted: 2009-08-20, 14:15
by tomas
Kolega OxiDizer wstawił linka,ale wyśledziłem ją ja :D

Posted: 2009-08-20, 16:25
by Rufus
Kurcze, ale fajny temat - każdy ma jakieś zasługi :hyhy:
Dziękujemy tomas za wyśledzenie takiej perełki.