Page 1 of 1

Rejestracja samochodu

Posted: 2013-06-03, 20:44
by GrubyBDG
Cześć,

Mam do Was pytanko dotyczące rejestracji samochodu kupionego w UE w Polsce. Czy podczas rejestracji potrzebny jest fizycznie samochód?

Plan jest taki, wypad po jakąs szafkę do Francji lub Belgii, powrót do UK tyle ze szafkę chciałbym zarejestrować w Pl.

Tutaj dowiedziałem się że jeżeli samochód został kupiony w UE i posiada aktualne badanie techniczne nie ma potrzeby robienie go w Polsce - Wie ktoś czy tak jest w praktyce?

Code: Select all

Jeżeli auto, sprowadzany z innego kraju UE, ma ważne badania techniczne, to nie ma potrzeby ich ponownego wykonywania w Polsce. Jeśli nie, przed rejestracją trzeba dokonać przeglądu samochodu w stacji kontroli pojazdów. Nie zapomnijmy, aby wraz z kompletem dokumentów przynieść tablice rejestracyjne.

Posted: 2013-06-03, 21:08
by Daroot
Kwestia przeglądu. Jeśli auto ma ważny TUV - będzie honorowany w PL. Ale uwaga, w Niemczech daja TUV na dwa lata, natomiast u nas na rok - więc automatycznie obcinają rok :) I nagle okazuje się że auto nie ma przeglądu.

Posted: 2013-06-03, 21:10
by GrubyBDG
Daroot, Czyli jeżeli będzie ważny TUV to fizycznie samochód potrzebny nie będzię?

Posted: 2013-06-03, 21:57
by Daroot
GrubyBDG wrote:Daroot, Czyli jeżeli będzie ważny TUV to fizycznie samochód potrzebny nie będzię?
Tak - ale TUV bedzie wazny w PL tylko do 11 miesiecy od daty jego zrobienia.

Posted: 2013-06-04, 12:51
by jazzzy
kolego, auto z przegladem francuskim czy belgijskim w Polsce nie bedzie wazne;
zyskujesz tylko tyle ze nie trzeba robic tablic na dojazd na rejestracje wiec po przyjezdzie do Polski trzeba uderzyc do stacji diagnostycznej i za 100 PLN zrobic pierwszy przeglad

wiem bo przerabialem

Posted: 2013-06-04, 13:53
by Daroot
jazzzy wrote:kolego, auto z przegladem francuskim czy belgijskim w Polsce nie bedzie wazne;
zyskujesz tylko tyle ze nie trzeba robic tablic na dojazd na rejestracje wiec po przyjezdzie do Polski trzeba uderzyc do stacji diagnostycznej i za 100 PLN zrobic pierwszy przeglad

wiem bo przerabialem
Kiedy? Jak sprowadzałem złotego w tym roku - miał ważny TUV - ze stacji diagnostycznej wyjechałem uśmiechnięty bo nie musiałem robić przeglądu, zatrzymali mnie w wydziale komunikacji, gdzie uświadomili że jest nieważny, gdyż obcięli ten rok, o którym pisałem wcześniej.

Posted: 2013-06-04, 13:58
by jazzzy
Daroot wrote: Kiedy? Jak sprowadzałem złotego w tym roku - miał ważny TUV - ze stacji diagnostycznej wyjechałem uśmiechnięty bo nie musiałem robić przeglądu, zatrzymali mnie w wydziale komunikacji, gdzie uświadomili że jest nieważny, gdyż obcięli ten rok, o którym pisałem wcześniej.
Francja a Niemcy to dwa rozne kraje, kolega pyta o francuski papier a ty mu odpowiadasz o niemieckim. Dowod rejestracyjny po przetlumaczeniu OK ale przeglad trzeba zrobic.

Posted: 2013-06-04, 14:07
by GrubyBDG
Czyli zostaje wycieczka do niemiec :/ Może wie ktoś jak to wygląda z samochodem kupionym w Holandii? Zawsze troche blizej :)

Posted: 2013-06-04, 14:10
by jazzzy
GrubyBDG wrote:Czyli zostaje wycieczka do niemiec :/ Może wie ktoś jak to wygląda z samochodem kupionym w Holandii? Zawsze troche blizej :)
ty chcesz kupic byle co czy trwaly samochod ?
tylko Francja ma wybor tak szeroki jak to mozliwe;
w innych krajach moze trafisz a moze nie dobry egzemplarz

Posted: 2013-06-04, 14:14
by GrubyBDG
jazzzy, Chce kupić tak żebym nie musiał jechać do PL, a w uk samochodu napewno nie kupie :)

Posted: 2013-06-04, 14:20
by jazzzy
GrubyBDG wrote:jazzzy, Chce kupić tak żebym nie musiał jechać do PL, a w uk samochodu napewno nie kupie :)
zawsze mozna auto wyslac laweta w obie strony i sam nie musisz sie tam wyprawiac natomiast jak chcesz kupic poza krajem pozostajac obywatelem PL na obczyznie to nie wiem jak wygladaja aspekty prawne; moze w ambasadzie kraju gdzie chcesz uzytkowac pojazd moga pomoc w odpowiedzi na pytanie o mozliwosci zakupu wewnatrz UE bo podatki i cla trzeba gdzies odprowadzic

ewentualnie opcja zostaje taka ze sam znajdujesz pojazd a potem zlecasz jakiemus komisowi zeby zajal sie wszystkimi formalnosciami i kupil na siebie a potem odsprzedal tobie

Posted: 2013-06-04, 14:27
by GrubyBDG
jazzzy, Poleciec po kupnie auta do polski i załatwić wszystkie papiery to nie problem. Generalnie chodzi o to, że nie uśmiecha mi się dużo jeździć poza UK, tutaj jak mnie zatrzymają to już się nauczyłem co mówić i nic mi nie robią, ale jak mnie złapią gdzie indziej to już będę miał przej....e. Już miałem pełne gacie jadąc Szafką z Polski do UK, przez całą drogę modliłem się żeby mnie nie zatrzymali. Dobry kolega zaproponował że pojedzie ze mną z racji tego że ma prawko ( bo wkońcu o prawko się tutaj rozchodzi), ale jest z nim jeden problem - ma zakaz wjazdu do Polski .

Posted: 2013-06-04, 14:30
by jazzzy
GrubyBDG wrote:jazzzy, Poleciec po kupnie auta do polski i załatwić wszystkie papiery to nie problem. Generalnie chodzi o to, że nie uśmiecha mi się dużo jeździć poza UK, tutaj jak mnie zatrzymają to już się nauczyłem co mówić i nic mi nie robią, ale jak mnie złapią gdzie indziej to już będę miał przej....e. Już miałem pełne gacie jadąc Szafką z Polski do UK, przez całą drogę modliłem się żeby mnie nie zatrzymali. Dobry kolega zaproponował że pojedzie ze mną z racji tego że ma prawko ( bo wkońcu o prawko się tutaj rozchodzi), ale jest z nim jeden problem - ma zakaz wjazdu do Polski .
znam ludzi ktorzy z UK pod Wroclaw woza auta za 1000zl; w podobnych cenach z Francji i Belgii w prawie dowolne miejsce w Polsce. to wychodzi taniej i bezpieczniej niz jazda na kolach

Posted: 2013-06-04, 14:34
by GrubyBDG
jazzzy, dobrze wiedzieć, przemyśle wszystko i zobaczymy :) Może jednak pojade do Polski i wpadne na zlocik :) Mocno sie jeszcze zastanowie, chcialbym tam zawitac ale boje sie jechac :/

Posted: 2013-06-04, 14:43
by Daroot
jazzzy wrote:
Daroot wrote: Kiedy? Jak sprowadzałem złotego w tym roku - miał ważny TUV - ze stacji diagnostycznej wyjechałem uśmiechnięty bo nie musiałem robić przeglądu, zatrzymali mnie w wydziale komunikacji, gdzie uświadomili że jest nieważny, gdyż obcięli ten rok, o którym pisałem wcześniej.
Francja a Niemcy to dwa rozne kraje, kolega pyta o francuski papier a ty mu odpowiadasz o niemieckim. Dowod rejestracyjny po przetlumaczeniu OK ale przeglad trzeba zrobic.
A co to za różnica - skoro przegląd jest , a auto kupione w kraju unii ?

Posted: 2013-06-04, 14:46
by jazzzy
Daroot wrote:A co to za różnica - skoro przegląd jest , a auto kupione w kraju unii ?
pytaj sie ustawodawcy

Posted: 2013-06-04, 17:24
by mruczek
jak rejestrowałem saaba którego kupiłem w Holandii musiałem robić przegląd w PL a był jeszcze ważny, moi kumple tez pokupowali tam auta z ważnymi przeglądami i tez musieli robic i to w różnych miejscach w Polsce... Daroot pierwsze słysze żeby z Niemiec przeglądy były ważne w Polsce, mój ojciec sprowadza auta z większości krajów w UE i też musi zawsze przeglądy robić... Gruby w Holandii można znaleźć coś ciekawego ale naprawdę trzeba szukać, koniiecznie trzeba jechać i obejrzec bo zdjecia nie odzwierciedlają stanu rzeczywistego auta...przerabiałem to nieraz...

Posted: 2013-06-04, 21:48
by jazzzy
mruczek wrote:jak rejestrowałem saaba którego kupiłem w Holandii musiałem robić przegląd w PL a był jeszcze ważny, moi kumple tez pokupowali tam auta z ważnymi przeglądami i tez musieli robic i to w różnych miejscach w Polsce.
jak ktos chce informacji ze zrodel to mam dobry numer telefonu do bardzo kumatego goscia z urzedu komunikacji we Wroclawiu; facet orientuje sie we wszystkich papierach z danego kraju

Posted: 2013-06-06, 20:38
by Jordan
Witam

To może ja wtrącę swoje dwa grosze. Przeglądy Niemieckie i Belgijskie na pewno są uznawane w Polsce bo to przerobiłem całkiem niedawno. Sprawa rozchodzi się o całkiem coś innego, mimo że przegląd zagraniczny zostanie w Polsce uznany to do naszych dowodów rejestracyjnych trzeba wpisać dane których nie mają zagraniczne dowody - głównie chodzi o masę pojazdu i masa ciągniętej przyczepki. Takie dane najczęściej są na nalepkach w aucie, a nie w dowodzie. W związku z tym i tak trzeba udać się autem na stację diagnostyczną w celu odczytu tych danych i koszt takiej operacji kosztuje około 60zł. Więc prawie każdy kto sprowadza auto dorzuca jeszcze 30zł i za niecałe 100zł robi pełny przegląd na cały rok bo z punktu ekonomicznego to się o wiele bardziej opłaca.

Jeżeli ktoś ma jakieś pytania to w miarę możliwości mogę pomóc bo ostatnio rejestrowałem trzy auta z Uni, a niebawem będę przerabiał temat ze Szwajcarią :hyhy:

Pozdrawiam