Safrane RXT 2.5 20V rocznik: 2000 Pb

N7U-700/701

Moderators: SURU, Moderator

Post Reply
artho
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 774
Joined: 2012-02-02, 08:00
Location: Kraków

Safrane RXT 2.5 20V rocznik: 2000 Pb

Post by artho »

Jako, że posiadaczem Safrany z tym silnikiem jestem już od 4 miesięcy postanowiłem napisać kilka słów. Auto jeździ od roku 2000 po polskich drogach, jedynie na benzynie. Aktualny przebieg to około 247 000km. Skrzynia - manual. Co tu powiedzieć - przebieg nie jest mały - na początku silnik potrafił brać trochę oleju, jednak po zmianie z syntetyka Castrola... :zdegustowany: na półsyntetyk Elf STI 10W40 wszystko praktycznie wróciło do normy. Silnik pracuje bardzo przyjemnie - równo. Brzmienie ma nieco oryginalne (prawdopodobnie z powodu 5 cylindrów). Mnie to warknięcie się podoba. Określany jako niezajeżdżalny - znam kilka Safran z tym silnkiem, które wykraczają ponad 350 000km - odpalają na dotyk i na pewno nie zawiodą użytkowników.

Na sprincie do setki jest to najszybsza Safrana (nie licząc BiTurbo) - przyspieszanie jest dość dobre - zwłaszcza do około 160 km/h. Powyżej tych wartości niestety auto już tak dobrze nie ciągnie (tutaj potrzebne jest V6 24V ;) ) , jednak dla mnie jest to w pełni wystarczające. Maksymalna prędkość? Mnie się udało 220km/h, jednak na lepszych oponach podejrzewam, że da się ciut więcej (lub bez katalizatora) - no i z pustym bagażnikiem. Gdy bagażnik mamy pełny a pasażerów 3-4 - czuć spadek mocy.

Tak jak inni pisali - bardzo szybko osiąga właściwą temperaturę - zimą nie trzeba się martwić, że zamarzniemy zanim dojedziemy na miejsce. Jest to na pewno plus dla osób, które planują założyć instalację LPG. Ja się przymierzam - sporo jeżdżę.

Spalanie.. czyli najtrudniejszy temat. Jest bardzo zróżnicowane. Przykładowo - jeżdżąc jedynie w mieście, ale w dużym ruchu może skoczyć do 14.2 a nawet do 15 litrów na 100km. W mniejszym ruchu przy oszczędnej jeździe (acz nadal w Krakowie, światła etc.) jesteśmy w stanie zejść do 11.5litrów/100km. Auto najniższe spalanie ma na piątym biegu przy około 75km/h - chwilowe jest w stanie zejść bardzo nisko, jednak typowa trasa to prędkości od 70 do 140km/h, dlatego moim zdaniem oszczędna jazda (dystans 180km) to między 8.5 a 10l/100km. Jeżeli podczas tej samej trasy troszkę się nam spieszy, i nasze prędkości będą dochodzić do 180-190km/h spalanie wyniesie 11-12.5l/100km. Natomiast oczywiście - ta bestia jest w stanie spalić sporo więcej.
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Świetny opis.
Dodam tylko że mam kolegę z Płocka który ma nakręcone 470tyś na tym silniku i dalej bez problemu jeździ, nie bierze oleju - cały czas półsyntetyk.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Lukasz737
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 491
Joined: 2013-08-21, 14:58
Location: Wyszków

Post by Lukasz737 »

Wywalenie kata tylko pogorszy osiągi i zwiększy spalenie. Wymieniłem filtr z Filtrona na Mecafilter - zamiennik z ASO 44 PLN ( oryginał coś koło 90 :) ) Różnica w spalaniu jest. Jak na razie sprawdzona na postoju z 1.2 l/h na 1.0 l/h. Także lekko moc tez powinna się zwiększyć. Mi udało się w trasie zejść do 7.1 litra na sto na trasie Kalisz -Wyszków. Jechałem "stówką" jak się dało. W mieście 10.5 jak na razie. Jest lato więc na letnich oponach powinno być jeszcze lepiej. ..
Post Reply