Page 1 of 1
Jak naprawić spryskiwacz przedniej szyby ?
Posted: 2015-11-24, 16:27
by Tomkat
Tak jak w temacie. Nalałem płynu do pełna. Po paru próbach stwierdziłem bardzo niskie ciśnienie, ledwo "sikało". Wydaje mi się, że zbiornik jest dziurawy, bo płynu ubyło i często go czuć po mimo braku używania spryskiwacza.
Teraz pytanie, czy słabe ciśnienie ma jakiś związek z dziurawym zbiorniczkiem ? Czy po prostu jedno i drugie do wymiany ? No i pytanie jak się do tego dostać, bo wydaje się, że jest mocno ukryte. Safrane 2,5 PH@.
Posted: 2015-11-24, 20:22
by SURU
Albo pompka już niedomaga lub Chiński zamiennik wsadzony ! Zdejmujesz prawe koło , potem prawe nadkole , odkręcasz śrubkę od góry i wyciągasz dołem cały zbiorniczek wraz z pompką .
Posted: 2015-11-24, 22:14
by wojtas80
Na początek zacznij od przepchania dysz igłą albo szpilką. Dopiero potem bierz się za rozbieranie auta.
Posted: 2015-11-25, 12:10
by skaromek
Może gdzieś wężyk jest przygnieciony?
Posted: 2015-11-25, 12:27
by patrys4891
najprawdopodobniejsze to zapchane dysze. Do sprawdzenia wystarczy szpilkę wsadzić i wyjąć. Jak sięp oprawi z tej dyszy to masz odpowiedź.
Jak nie to potem szukał bym pękniętego, lub poluzowanego wężyka.
Pompkę zostawił bym na sam koniec.
Posted: 2015-11-25, 12:58
by Gutek
Tomkat wrote: Wydaje mi się, że zbiornik jest dziurawy, bo płynu ubyło i często go czuć po mimo braku używania spryskiwacza.
Wyciek powinien być widoczny przy prawym przednim kole. Skoro czuć płyn i go ubywa to obstawiam pękniętą pompkę lub sam wężyk przy pompce. Musisz zdjąć prawe nadkole tak czy inaczej, jeśli pompka padła to mam takową ,jeśli wężyk to sam sobie poradzisz.
Posted: 2015-11-25, 16:03
by Tomkat
Słuchajcie Koledzy sprawa rozwiązana
Pod osłoną, pod wycieraczkami rozchodzą się dwa wężyki z trójniczka. Główny przewód jest zrobiony z miękkiego sylikonu, który się po prostu zagiął i teraz sika ja trzeba.
No i tutaj pojawia się nowy problem, bo sika zamiast na szybę to na dach XD

Jest tam jakaś regulacja kąta ?
Co do dziury w zbiorniku to jednak płyn mi nie uciekł to było tylko złudzenie, co nie zmienia faktu, że gdzieś ten płyn ulatuje, bo prze mocnym hamowaniu czuć go w środku. Płyn zimowy z biedronki, więc samo wiecie jaki to zapach

Posted: 2015-11-26, 09:29
by patrys4891
Regulacja jest. Wsadzasz szpilkę w każdą z dysz i tą szpilką zmieniasz kąt dyszy. Dość upierdliwe, ale chyba jedyne rozwiązanie.
Alternatywnie możesz zmienić na spryski mgłowe. Heniu zakładał do siebie, więc może podzieli się wiedzą

Posted: 2015-11-26, 16:55
by henry71
Ja bym założył mgłowe gdyż wiecznie będą problemy z zatykaniem się żeby wyeliminować zatykanie -zbiorniczek do porządnego czyszczenia ,spryskiwacze wymontować i porządnie drucikiem najlepiej wyciągniętym ze szczotki drucianej przeczyścić i wydmuchać sprężarką ,wtedy może nie będą się zatykać .ja obecnie mam założone mgłowe z opla insygni da się dopasować i jest rewelacja pozdr.
Posted: 2015-11-27, 09:04
by patrys4891
Jak mi się dysze zatykały, to na jednym z łączeń rozpiąłem wężyki od spryskiwaczy.
Pompką wypompowałem cały płyn, dolałem trochę wody i znów wypompowałem żeby ewentualny syf wyleciał.
Dysze potraktowałem szpilką i sprężonym powietrzem, ale też z rozpiętymi wężykami, żeby się syf nie wracał do zbiorniczka.
Po takim zabiegu zapomniałem o temacie na 1,5 roku, czyli do sprzedaży
