Page 1 of 4

Blokujące się tylne hamulce

Posted: 2016-02-05, 11:58
by wojtas80
Witam.
Czy ktoś ma pomysł, dlaczego tylne hamulce notorycznie się grzeją? Dodam od razu, że to nie wina ręcznego, gdyż odbija elegancko. Zaciski zregenerowane, później wymienione na inne, a hamulce podczas jazdy się nagrzewają i nie odbijają.
Jakieś pomysły, gdzie szukać przczyny?

Posted: 2016-02-05, 12:27
by Atropos
Gdy dotykasz koła po trasie - ciepła jest felga, czy główki szpilek?

Posted: 2016-02-05, 12:39
by patrys4891
tylne koło może mieć trzy źródła ciepła.
Hamulce, łożysko, lub sama opona. No dobra, jeszcze słońce może rozgrzać ;)
Opona raczej nie rozgrzała by tak koło że zwrócił byś na to uwagę.
Gdyby ciepło pochodziło od łożyska, to raczej byś to dodatkowo słyszał.
Także wychodzi że hamulec.
Był regenerowany? co było regenerowane i jak?
Jak tuleje (ślizgi) były mocno skorodowane to może powstać tam luz na tyle duży że zamiast chodzić prosto to się przekosi i się zaklinuje.
Nie wykluczył był także błędów przy regeneracji zacisków. Robiłeś to sam czy w warsztacie?

Posted: 2016-02-05, 12:50
by wojtas80
Gorące bywają tak, że felgi nie da się dotknąć, dodatkowo czuć jakby palone okładziny (coś jakby azbest).
Pierwsze zaciski regenerowałem sam, później wymieniłem na inne używki.
Chodzą na śrubach delikatnie złożone na miedzianym smarze. Wygląda to jakby płyn hamulcowy się nie cofał... Tylko dlaczego zamiana zacisków nie pomogła? Pompa pada?

Posted: 2016-02-05, 13:09
by patrys4891
smar miedziany do hamulców? Proponuję poczytać trochę o tym.
Może przewodowy elastyczne masz skorodowane w środku i nie pozwalają się do końca cofnąć płynowi hamulcowemu.

Posted: 2016-02-05, 14:37
by Gutek
wojtas80, Odepnij linki od ręcznego ,przejedz się i napisz czy dalej się grzeje. Jeśli problem ustąpi to na prawej lince jet regulacja popuść po prostu linki.

Posted: 2016-02-05, 15:09
by patrys4891
Lepiej podnieś koło i zakręć nim. Szybciej i taniej :super:

Posted: 2016-02-05, 15:10
by SURU
Kolego nie odbija Ci ręczny . Stuknij w sprężynkę czymś i przejedź się kawałek . Powinno być oK, Łożyska jak podgrzewają felge to ........ wcześniej ogłuchnąć można taki jest hałas . Jednym słowem ręczny do roboty !!!

Posted: 2016-02-06, 10:58
by mruczek
To samo miałem niedawno, zmieniłem linke od ręcznego i jest git.

Posted: 2016-02-06, 11:58
by wojtas80
Właśnie skończyłem jazdę z odpiętymi linkami ręcznego i niestety lewy zacisk znowu gorący. Nie ujadę- o co chodzi?

Posted: 2016-02-06, 12:35
by wojtas80
Ok, dzięki. A czy przednie i tylne są tej samej długości?

Posted: 2016-02-06, 16:00
by SURU
Kolego , bo zablokował się wcześniej . Tam jest taki ślimak ( sprężyna ) stuknij czymś długim w to by był luz . Będzie wiadomo . Tylko nie jak w klawiaturę tylko mocno przypie..ol !

Posted: 2016-02-06, 16:22
by dogbert
Przód i tył są różnej długości. Z kupieniem nie będzie problemu, 3tyg temu zmieniałem u siebie (chyba 26pln za sztukę).

Posted: 2016-02-06, 16:33
by wojtas80
SURU a w tłoczek czy z tyłu od strony ramienia pier....ąć

Posted: 2016-02-06, 16:49
by SURU
W to co na zaznaczyłem tylko w dobrą stronę .

Posted: 2016-02-06, 17:24
by patrys4891
w tłoczek też możesz przywalić, ale wtedy prawdopodobnie będziesz go musiał wymienić, albo to co zepsujesz w środku.

Posted: 2016-02-06, 22:39
by Lukasz737
Zdejmij spreżynę, dzwigienkę i uszczelkę pod nią. Pryśnij wd 40 załóż dźwigienkę i rozruszaj ją. Może być odwrotnie założona uszczelka przeciwkurzowa pod dźwigienką i będzie się dostawał tam brud. Ja kiedyś tak złożyłem i to pomogło.

Posted: 2016-02-07, 10:05
by artho
nie żebym się powtarzał z przedmówcami...
ale..

To samo miałem niedawno (rok temu). Po pierwsze zaciski do wymiany/regeneracji po drugie ręczny i tłoczek.

Gorąca felga+smród palonej gumy czy czegoś = zawsze hamulce.