Page 1 of 2

Posted: 2016-03-31, 09:19
by patrys4891
Ceramiczne klocki ze zwykłymi tarczami? Ciekawe.

Posted: 2016-03-31, 09:22
by Daroot
Aż zacząłem czytać z ciekawości, bo nie słyszałem o tym. Pamiętam klocki i tarcze z porsche za 30 tyś zł, ale klocki wyglądają na zwykłe - pewnie jakiś dodatek, tylko czego? Na pewno nie ceramiki :)

Posted: 2016-03-31, 09:37
by Lukasz737
można znaleźć opinie na temat tych klocków - zdania są podzielone ale jednak przeważają opinie negatywne. Też się zastanawiałem nad nimi ale jednak wybrałem sprawdzone ATE

Posted: 2016-03-31, 09:47
by Atropos
EBC ma w swojej ofercie klocki z tworzyw aramidowych wzmacnianych spiekami ceramicznymi. Taki skład mają dwie najwyższe serie drogowe i są dużo droższe od Jurida - nie znam tej marki, co oczywiście nie jest równoznaczne, że jest zła, ale...

Ceny EBC dla Latitude:

http://ebcbrakes.pl/pl/search?search_qu ... 5D%202010-

Posted: 2016-03-31, 09:51
by patrys4891
Atropos, czy wiesz coś więcej na temat użytkowania takich klocków?
Generalnie hamulce ceramiczne potrzebują temperatury żeby dobrze działały. Jak jest w przypadku takich klocków?

Posted: 2016-03-31, 10:22
by Atropos
Z praktyki wynika, że seria żółta i czerwona na zimno hamuje tak samo jak seria, a po rozgrzaniu dużo lepiej od serii. Te klocki nie są w pełni ceramiczne, nie mają za to włókien stalowych jak wszystkie standardowe klocki. Jeśli nie masz auta z 300 KM pod maską, to seria zielona, ewentualnie czerwona, to max. czego potrzebujesz. Już seria zielona naprawdę mało pyli.

Posted: 2016-03-31, 10:26
by patrys4891
i nawet do Safranek są http://ebcbrakes.pl/pl/search?search_qu ... 0Wszystkie
tylko niedostępne :(

Posted: 2016-03-31, 11:38
by Atropos
Są do Safrane, gdy będę wymieniał przednie, to będę montował - EBC Polska ściągnie mi z UK. Przećwiczone przy Cadillacu mojego Ojczyma.

Posted: 2016-03-31, 11:46
by patrys4891
po opisie patrzyłem że jak bym się decydował to te RED STUFF

Posted: 2016-03-31, 14:37
by Jacek957
patrys4891, Dasz 6 stówek za cztery klocki? :szok: No chyba że na tor się wybierasz :hyhy:

Posted: 2016-03-31, 14:47
by patrys4891
jak bym wymieniał to bym kupował 8 klocków, bo przecież na tył też ważne.
A czy bym tyle dał? nie wiem, jak faktycznie są takie super to pewnie tak. I nie był by to mój pierwszy irracjonalny ruch :D

Posted: 2016-03-31, 14:53
by Jacek957
No tak ;) w naszym przypadku trudno mówić o rozsądku :D

Posted: 2016-03-31, 17:55
by SURU
Mi się wydaje ,że np do aut sportowych to tez chodzi o zredukowanie masy tarcz i klocków . A przy produkcji tarcz to jakiś gaz się dość długo wpuszcza i są naprawdę lekkie . A i jest chyba na moto doradca czy coś w tym stylu Audi gdzie chyba zestaw tarcz i klocków kosztuje chyba 40 000 zł ... czy jakoś tak .

https://www.youtube.com/watch?v=cXIhed7EKO4

Posted: 2016-03-31, 19:35
by artho
A moim zdaniem sporo fajniejszą sprawą niż ceramiczne-nieceramiczne jest większa tarcza, minimum 300mm przód i tył - potężnie zwiększa siłę hamowania. No ale wiem, że niektórzy tutaj mają, ja mam cały czas 15stki felgi więc 300 chyba nie wejdzie.. ;)

Posted: 2016-04-01, 10:52
by Atropos
napisz wrażenia jak zamontujesz.

Posted: 2016-04-01, 11:31
by SaszaKce
W poprzednim wozie zużyłem dwa komplety klocków ATE Ceramic. Największa zaletą było małe pylenie klocków co przekładało się na czystość felg. Pył który już osadził się na obręczach nie był czarny tylko jasny i z łatwością dało się go wyczyścić. Co do skuteczności hamowania nie odczułem znaczących różnić w porównaniu do np. trw.

Posted: 2016-04-01, 11:35
by SURU
Jeśli chodzi o felgi to miałem kiedyś w innym aucie przemalowane podkładem i później sprayem .... efekt trudne do umycia felgi po klockach hamulcowych . Natomiast w Safi mam oryginalne przemalowane w zakładzie który robi to profesjonalnie i efekt jest zupełnie inny . Pył z klocków schodzi na zwykłej myjce.