Termostat 2.9 V6

Sprawy związane z mechaniką

Moderators: SURU, Moderator

User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Termostat 2.9 V6

Post by Atropos »

Przy jakiej temperaturze otwiera się oryginalny termostat w 2.9 V6? Widzę w Inter Cars dostępny termostat Vernet THCT1743.82 - otwiera duży obieg przy 82 °c. Tak było oryginalnie, czy jest to mniej (co byłoby świetne) ? Inne termostaty w Inter Cars do tego silnika otwierają się przy 84 °c...
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

A czemu lepiej jak się wcześniej otwiera?
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Tak, można założyć zimniejszy termostat - zrobiłem taką opcję w masterze 3.0 dci, tam jest problem z przegrzewaniem się silnika i puszczaniem uszczelki pod głowicą.
Zszedłem z ~85 na ~70 stopni. Trzeba pamiętać że wtedy motor pracuje na niższych temperaturach, żeby nie przeginać, bo niedogrzany też nie jest dobrze.

Natomiast termostat w 2.9 ma specyficzną budowę, trzeba będzie mocno poszukać, może citroen albo peugeot robią zimniejsze?
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Znalazłem:

http://www.catcar.info/renault/?lang=en ... ExQQ%3D%3D

Seryjnie jest właśnie 82 stopnie. Wszystkie termostaty, które znalazłem są na 82 stopnie, czyli zakładam, że nie ma nic zimniejszego. Szkoda.
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

a czemu chcesz zimniejszy?
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Wiele razy na forum pisano, że układ chłodzenia w naszych silnikach jest słabo rozwiązany - czujnik włączający drugi bieg wentylatora jest umieszczony w niezbyt szczęśliwym miejscu. Pomyślałem, że jeśli byłby dostępny zimniejszy niż oryginalny termostat, to odciążyłoby to nieco cały układ. U mnie wszystko działa ok - ot, pomysł na przyszłość.
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Atropos wrote:układ chłodzenia w naszych silnikach jest słabo rozwiązany
Bardziej zbyt mało wydajny, ale po pozbyciu się dodatkowego grzejnika jakim jest 4HP20 jest zdecydowanie lepiej :)
Atropos wrote:czujnik włączający drugi bieg wentylatora jest umieszczony w niezbyt szczęśliwym miejscu
Po pierwsze to on włącza zarówno pierwszy jak i drugi bieg wiatraków. A czy miejsce jest złe? Myślę że nie koniecznie.

Zimniejszy termostat to niższa temperatura normalnej pracy całego układu. Nie zmienia to wcale faktu że w upały w korku chłodnica nie nadąża oddawać ciepła. Prędzej pomyślał bym bo szybszym włączaniu się wiatraków.
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Ja tam jestem zwolennikiem tezy Staszka w temacie miejsca umieszczenia czujnika. Jeżeli termostat otwierałby się wcześniej, to układ chłodzenia później (i jednocześnie rzadziej) bywałby przeciążony. Tematu nie ma skoro nie ma zimnych termostatów.
miuzik2
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 73
Joined: 2009-06-24, 08:48
Location: Sulejówek k/ Warszawy

Post by miuzik2 »

to nie termostat i włącznik na chłodnicy, tylko pompa
zauważyłem latem na postoju ,że wymuszone włączenie na II bieg wentylatora nic nie wnosi do zmniejszenia temperatury na wolnych obrotach, jak stoi na III kresce tak stoi, dopiero podniesienie obrotów do ok 2000 powoduje zauważalny spadek temperatury ,tak jakby były za małe obroty pompy i nie dawała rady przegonić płynu
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Staszek kiedyś pisał, że pompa z Clio V6 jest bardziej wydajna. Na pewno pasuje montażowo, ilość zębów na kole też pasuje. Pytanie o kształt wirnika - tylko w tym mogłaby być różnica na korzyść pompy z Clio.

Jest jeszcze jedno rozwiązanie, ale dość kosztowne: http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierow ... e/247.html
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Ha Ha Ha . Szczególnie polecany przy montażu chłodnicy do 3.0 z 2.0 ....
You Brought Two Too Many .
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Nawet z oryginalną miedzianą chłodnicą ten układ w 2.9 V6 jest mało wydajny. Gdy w zeszłym roku wymieniałem chłodnicę klimatyzacji, to chłodnica wody była czyszczona i sprawdzana - wszystko jest w jak najlepszym porządku. Ogólnie szafa z tym silnikiem nie nadaje się do jazdy w dużym zakorkowanym mieście w gorące lato.
User avatar
wojtas80
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 191
Joined: 2012-08-10, 11:52
Location: Jaworze

Post by wojtas80 »

Ha, ha, ha. A moje 2,2 dt daje radę nawet upalne dni. Nawet na południu Europy.:-P :-) :-)
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Poprzecznie umieszczone V6 zazwyczaj mają problem z układem chłodzenia - tak to już jest.
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Jaki olej lejesz do 2.2dt ? Ile masz przebiegu ? Jak to się ma do turbo . Ja mam cały nowy wirnik i leję 10W40 . A TY ?????
You Brought Two Too Many .
User avatar
wojtas80
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 191
Joined: 2012-08-10, 11:52
Location: Jaworze

Post by wojtas80 »

SURU ja kupiłem zalany olejem 15W40, a z tego co mnie nauczyli, to na lepszy olej się nie zmienia. Aktualny przebieg to 322 tyś. i wszystko pięknie klekocze :) Z turbiną nic nie robiłem, na razie ładnie ciągnie pogwizdując ;) Jedyny problem to pocąca się pompa wtryskowa przy niskich temperaturach.
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Wydaje mi się, że świszcze dlatego że brak katalizatora. Ale to tylko teoria.
You Brought Two Too Many .
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Nie ma żadnych przeciwwskazań dla przejścia na lepszy olej. Trzeba tylko pamiętać o użyciu płukanki przed wymianą.
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Hahahaha płyn bezwodny bo ma wyższą temperaturę wrzenia? A czy przy tych 180 stopniach to co się stanie z silnikiem? Czy tu nie walczymy o odprowadzenie ciepła zamiast o nieodparowanie czynnika chłodzącego?
Ja wymieniłem chodnicę na używaną. Przed montażem ją porządnie wyczyściłem zarówno w środku jak i na zewnątrz, wymiana całego płynu chłodniczego na Prestone i w lato nie mam problemów z temperaturą. Wiatraki wchodzą na drugi bieg, temperatura po chwili spada i jest ok.
Faktycznie jak się doda gazu to ta temperatura szybciej spada, ale to normalne, bo pompa szybciej mieli płyn.
Także ja polecam zadbać o to żeby przez chłodnicę przelatywało powietrze i odbierało to ciepło, bo myślę że to jest największe źródło problemów.
henry71

Post by henry71 »

Atropos wrote:Nie ma żadnych przeciwwskazań dla przejścia na lepszy olej. Trzeba tylko pamiętać o użyciu płukanki przed wymianą.
:krzeslem:
Post Reply