Termostat 2.9 V6
Termostat 2.9 V6
Przy jakiej temperaturze otwiera się oryginalny termostat w 2.9 V6? Widzę w Inter Cars dostępny termostat Vernet THCT1743.82 - otwiera duży obieg przy 82 °c. Tak było oryginalnie, czy jest to mniej (co byłoby świetne) ? Inne termostaty w Inter Cars do tego silnika otwierają się przy 84 °c...
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
Tak, można założyć zimniejszy termostat - zrobiłem taką opcję w masterze 3.0 dci, tam jest problem z przegrzewaniem się silnika i puszczaniem uszczelki pod głowicą.
Zszedłem z ~85 na ~70 stopni. Trzeba pamiętać że wtedy motor pracuje na niższych temperaturach, żeby nie przeginać, bo niedogrzany też nie jest dobrze.
Natomiast termostat w 2.9 ma specyficzną budowę, trzeba będzie mocno poszukać, może citroen albo peugeot robią zimniejsze?
Zszedłem z ~85 na ~70 stopni. Trzeba pamiętać że wtedy motor pracuje na niższych temperaturach, żeby nie przeginać, bo niedogrzany też nie jest dobrze.
Natomiast termostat w 2.9 ma specyficzną budowę, trzeba będzie mocno poszukać, może citroen albo peugeot robią zimniejsze?
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Znalazłem:
http://www.catcar.info/renault/?lang=en ... ExQQ%3D%3D
Seryjnie jest właśnie 82 stopnie. Wszystkie termostaty, które znalazłem są na 82 stopnie, czyli zakładam, że nie ma nic zimniejszego. Szkoda.
http://www.catcar.info/renault/?lang=en ... ExQQ%3D%3D
Seryjnie jest właśnie 82 stopnie. Wszystkie termostaty, które znalazłem są na 82 stopnie, czyli zakładam, że nie ma nic zimniejszego. Szkoda.
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
Wiele razy na forum pisano, że układ chłodzenia w naszych silnikach jest słabo rozwiązany - czujnik włączający drugi bieg wentylatora jest umieszczony w niezbyt szczęśliwym miejscu. Pomyślałem, że jeśli byłby dostępny zimniejszy niż oryginalny termostat, to odciążyłoby to nieco cały układ. U mnie wszystko działa ok - ot, pomysł na przyszłość.
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
Bardziej zbyt mało wydajny, ale po pozbyciu się dodatkowego grzejnika jakim jest 4HP20 jest zdecydowanie lepiejAtropos wrote:układ chłodzenia w naszych silnikach jest słabo rozwiązany

Po pierwsze to on włącza zarówno pierwszy jak i drugi bieg wiatraków. A czy miejsce jest złe? Myślę że nie koniecznie.Atropos wrote:czujnik włączający drugi bieg wentylatora jest umieszczony w niezbyt szczęśliwym miejscu
Zimniejszy termostat to niższa temperatura normalnej pracy całego układu. Nie zmienia to wcale faktu że w upały w korku chłodnica nie nadąża oddawać ciepła. Prędzej pomyślał bym bo szybszym włączaniu się wiatraków.
to nie termostat i włącznik na chłodnicy, tylko pompa
zauważyłem latem na postoju ,że wymuszone włączenie na II bieg wentylatora nic nie wnosi do zmniejszenia temperatury na wolnych obrotach, jak stoi na III kresce tak stoi, dopiero podniesienie obrotów do ok 2000 powoduje zauważalny spadek temperatury ,tak jakby były za małe obroty pompy i nie dawała rady przegonić płynu
zauważyłem latem na postoju ,że wymuszone włączenie na II bieg wentylatora nic nie wnosi do zmniejszenia temperatury na wolnych obrotach, jak stoi na III kresce tak stoi, dopiero podniesienie obrotów do ok 2000 powoduje zauważalny spadek temperatury ,tak jakby były za małe obroty pompy i nie dawała rady przegonić płynu
Staszek kiedyś pisał, że pompa z Clio V6 jest bardziej wydajna. Na pewno pasuje montażowo, ilość zębów na kole też pasuje. Pytanie o kształt wirnika - tylko w tym mogłaby być różnica na korzyść pompy z Clio.
Jest jeszcze jedno rozwiązanie, ale dość kosztowne: http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierow ... e/247.html
Jest jeszcze jedno rozwiązanie, ale dość kosztowne: http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierow ... e/247.html
Nawet z oryginalną miedzianą chłodnicą ten układ w 2.9 V6 jest mało wydajny. Gdy w zeszłym roku wymieniałem chłodnicę klimatyzacji, to chłodnica wody była czyszczona i sprawdzana - wszystko jest w jak najlepszym porządku. Ogólnie szafa z tym silnikiem nie nadaje się do jazdy w dużym zakorkowanym mieście w gorące lato.
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
Hahahaha płyn bezwodny bo ma wyższą temperaturę wrzenia? A czy przy tych 180 stopniach to co się stanie z silnikiem? Czy tu nie walczymy o odprowadzenie ciepła zamiast o nieodparowanie czynnika chłodzącego?
Ja wymieniłem chodnicę na używaną. Przed montażem ją porządnie wyczyściłem zarówno w środku jak i na zewnątrz, wymiana całego płynu chłodniczego na Prestone i w lato nie mam problemów z temperaturą. Wiatraki wchodzą na drugi bieg, temperatura po chwili spada i jest ok.
Faktycznie jak się doda gazu to ta temperatura szybciej spada, ale to normalne, bo pompa szybciej mieli płyn.
Także ja polecam zadbać o to żeby przez chłodnicę przelatywało powietrze i odbierało to ciepło, bo myślę że to jest największe źródło problemów.
Ja wymieniłem chodnicę na używaną. Przed montażem ją porządnie wyczyściłem zarówno w środku jak i na zewnątrz, wymiana całego płynu chłodniczego na Prestone i w lato nie mam problemów z temperaturą. Wiatraki wchodzą na drugi bieg, temperatura po chwili spada i jest ok.
Faktycznie jak się doda gazu to ta temperatura szybciej spada, ale to normalne, bo pompa szybciej mieli płyn.
Także ja polecam zadbać o to żeby przez chłodnicę przelatywało powietrze i odbierało to ciepło, bo myślę że to jest największe źródło problemów.