Page 1 of 1

Wymiana silnika

Posted: 2017-04-02, 18:32
by slesiu1971
Mam Safi z silnikiem benz.2.2 12V Moja Safrane posiadam 12 lat, nigdy wcześniej nie miałem z na żadnych problemów, jednak od kilku miesięcy mnie rozbraja. Kilka miesięcy temu zaczęła mi hałasować skrzynia manualna (dyferencjał) Można z tym jeździć, aż się jakąś skrzynie znajdzie. Niestety do tej pory nic pewnego mi nie wpadło. Teraz zaś okazało się że puszcza mi uszczelka pod głowicą. Mechanik który mi ją serwisuje od samego początku, zmierzył mi kompresję i niestety wyszło że na jednym cylindrze jej jest bardzo mało. Nie mam pojęcia co mam rozbić. Inwestować czy wymieniać silnik do tego jeszcze ta skrzynia. I tu nasuwa się pytanie. Czy ktoś przerabiał kiedyś temat aby może włożyć silnik 2.5 lub 3.0.razem ze skrzynią? Są to silniki trochę nowsze niż ten mój, więc i przebiegi mogę być bardziej wiarygodne. Czy dużo by było z tym roboty itp. Proszę o opinię. Bo naprawdę zastanawiam się czy się jej pozbyć czy też dalej wkładać kasę. Pozdrawiam

Jasne że się da

Posted: 2017-04-02, 19:28
by Gutek
Wszystko da się zrobić, elementy potrzebne do wymiany to i tu jest tyle tego że głowa boli,nawet ściankę z pedałami trzeba wymienić. A oto dawca ,wszystkiego :)
www.olx.pl/oferta/renault-safrane-2-0-1 ... 4108b10855
Tylko powstaje pytanie po co to przekładać,skoro ta cała i na chodzie.

Posted: 2017-04-03, 07:48
by slesiu1971
Myślałem już o tym aby kupić inną, ale nawet znalazłem dwie sztuki bliżej mojego miejsca zamieszkania :
jedna z nich z Rudy Śląskiej :
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-s ... xtor=SEC-8
i z Jaworzna:

https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-rena ... 1f76c39a78

Ja jednak nie mam zamiaru kolekcjonować safranek. A mojej trochę mi szkoda pozbywać się:trochę rzeczy w niej mam porobione, kilka lat temu wymieniłem kompletne sprzęgło ( prawie 900złotych) rozrusznik, alternator, kompresor klimy po regeneracji, a ostatnio zawieszenie przednie ( tysiąc z robocizną). Jak sobie o tym pomyśle to szlag mnie trafia. Biorą inny egzemplarz trzeba się liczyć z tym że znowu trzeba od nowa kasę ładować.

Posted: 2017-04-03, 14:31
by Jacek957
slesiu1971 wrote: kilka lat temu wymieniłem kompletne sprzęgło ( prawie 900złotych) rozrusznik, alternator, kompresor klimy po regeneracj
Przecież wymieniając silnik na inny nie odzyskasz tej kasy.A tak na marginesie to moim zdaniem silnik 2,2 Si to najgorszy silnik montowany w Safranach.Miałem taką i silnik to padaka.

Lisata do przekładki

Posted: 2017-04-03, 15:31
by Gutek
Silnik 2.0 16V 750 zł
skrzynia 400 zł
poduszka skrzyni 50 zł
poduszka silnika 100 zł
sprzęgło 200 zł
wysprzęglik 400 zł
sterownik ECU 200 zł
cewki 100 zł
alternator 70 zł
pompa wsp. 120 zł
sprężarka klimy 100 zł
ścianka grodziowa z pedałami 150 zł
podpora półosi prawej 100 zł
półoś prawa używana 250 zł nie oryginalna
półoś lewa używana 300 zł nie oryginalna
rozrusznik 100 zł
zmiana wydechu z kolektorem wydechowym 200 zł
Pewnie coś jeszcze zapomniałem .
To właśnie dlatego warto kupić całą safrane jeśli tak bardzo chce się pozostać przy swojej.

Posted: 2017-04-03, 16:21
by SURU
Stacyjka zapewne :)

Posted: 2017-04-04, 07:43
by slesiu1971
Ok już wiem że nie warto bawić sie w kombinowanie, pozostaje znaleźć mi silnik taki jaki powinien być ze skrzynią i tyle. No chyba że znajdę amatora na samochód w takim stanie w jakim się znajduje.