Page 1 of 1

Pokrywa zaworów 3,0 12V PH I

Posted: 2017-07-23, 13:54
by Jacek957
Zwracam się do "wtajemniczonych" ;) o podpowiedź co to za ustrojstwo siedzi w pokrywie zaworów?Wygląda na jakichś śmieszny filtr oleju na powrocie,tylko po zdjęciu blachy to coś się rozpada więc trzeba wymienić,tylko na co? :przestraszony: Jeśli ktoś z was już to robił to podpowiedzcie czym zastąpić to coś :P

Posted: 2017-07-23, 16:16
by Daroot
:D :D :D
Jacek, to jest prowizoryczny filtr oparów mgły olejowej. To czarne co się rozpada to po prostu skawalony olej.
Oczyść tę blachę i składaj - niczym nie zastępuj. Tylko goła blacha.
Gdy jej nie będzie, silnik może zacząć nagle wciągać (spalać) olej właśnie poprzez odmę.

Zasada jest taka, że opary ze skrzyni korbowej zanim trafią do wyjścia (króciec na pokrywie zaworowej) pokonując drogę labiryntu - mają się skroplić.

Posted: 2017-07-23, 18:33
by RedHead
Daroot wrote: to po prostu skawalony olej
w skowyrnej pokrywie zaworów :rotfl:

U mnie nie było takich pozostałości, pewnie ktoś już czyścił wcześniej.

trochę offtop - mamy nową emoikonkę? zly zly zly zly zly zly zly zly zly zly

Posted: 2017-07-23, 18:43
by SURU
zly

Posted: 2017-07-23, 19:03
by Daroot
Chyba nie łapię żartu - czy słowo "skawalony" to jakiś unikat?

Posted: 2017-07-23, 19:13
by Jacek957
Daroot, Skawalony w skowyrnej ;) :rotfl:
Czyli to coś skawalone w skowyrnej pokrywie to żaden filtr tyko pozostałości oleju :hyhy: Już rozumiem ;)

Posted: 2017-07-23, 19:23
by Atropos
To zapewne silnik będzie teraz nieco inaczej pracować :)

Posted: 2017-07-23, 19:42
by Jacek957
Się zobaczy :P

Posted: 2017-07-23, 22:10
by skaromek
Ta blacha jest wyłożona specjalnie porowatym papierem (brystol powinien wystarczyć).