Page 1 of 2
Czy to uszkodzony komputer ECU ?
Posted: 2017-10-05, 17:49
by Tomkat
Od dłuższego czasu mam problem z safranką, zresztą pisałem kilka tematów pod różnym kątem. Po mimo wielu prób i sposobów problem nie ustaję a robi się coraz gorzej.
Ogólnie mam problem pracą silnika. Szarpanie, dławienie, mulenie. Szarpanie przy ruszaniu rano, szarpanie przy puszczaniu gazu w trakcie jazdy, dławienie po krótkim postoju itd itp. To samo na benzynie i to samo na gazie.
Wymieniłem przewody, świece, cewkę, palec rozdzielacza. Wyczyściłem przepustnice. Pospawałem wydech. Wymieniłem filt powietrza i paliwa, filt gazu fazy lotnej i ciekłej. Nie ruszałem jeszcze przepływomierza, ale już nie mam nadzieji, że to pomoże.
Dodam, że przy tym wszystkim nie mam błędów na desce i kolega sprawdzał na OBD (czy czymś

) I jest wszystko OK.
Co powiedzie w takim wypadku na uszkodzenie ECU ? Gdzieś słyszałem, że to jest przyczyna większości problemów z silnikiem. Ludzie wymieniają wszystko po kolei, a okazuje się, ze komputer jest zepsuty i sieje zamęt ?
Posted: 2017-10-05, 17:54
by Jacek957
Więc nie pytaj tylko wymień.U Gutka prawdopodobnie dostaniesz takowy.Mi zajęło ponad rok ustalenie przyczyny nierównej pracy silnika ale się udało.
Posted: 2017-10-05, 18:17
by Tomkat
Dlaczego nie pytać ? Właśnie chce się poradzić, czy to już ostateczność i jakie są szanse.
A Ty jaką miałeś przyczynę ?
Posted: 2017-10-05, 19:59
by Jacek957
Uszkodzona przepustnica a że była na ostatnim miejscu na liście to trwało to długo no i wymieniłem prawie cały osprzęt elektryczny.Z ECU też próbowałem

Posted: 2017-10-05, 20:58
by Tomkat
A jak się objawiało to uszkodzenie dokładnie ?
Posted: 2017-10-05, 21:09
by SURU
A może wypalony zawór , zawory wydechowe ...
Posted: 2017-10-06, 10:24
by Tomkat
No to mam 3 rzeczy do spawdzenia.
ECU, zawory i przepływkę.
Teraz pytanie co jak można diagnozować.
Posted: 2017-10-07, 11:00
by pemek
-co do przepławki to wypnij z niej wtyczkę i zobacz jak wtedy będzie się zachowywał silnik po odpaleniu na wolnych obrotach i podczas jazdy, możesz ewentualnie wyjąć ją i sprawdzić organoleptycznie ale wystarczy niewielkie uszkodzenie niezauważalne nawet i może być walnięta dlatego CLIP albo podmianka na pewną, sprawną w 100%
-żeby sprawdzić zawory trzeba zrobić pomiar ciśnienia na cylindrach, masz wystrzały w kolektorze lub niedopalone paliwo sączy się z wydechu? Słychać klepanie zaworów na wolnych obrotach?
-ECU? nie mam pojęcia

Posted: 2017-10-07, 12:23
by Tomkat
pemek wrote:-co do przepławki to wypnij z niej wtyczkę i zobacz jak wtedy będzie się zachowywał silnik po odpaleniu na wolnych obrotach i podczas jazdy, możesz ewentualnie wyjąć ją i sprawdzić organoleptycznie ale wystarczy niewielkie uszkodzenie niezauważalne nawet i może być walnięta dlatego CLIP albo podmianka na pewną, sprawną w 100%
-żeby sprawdzić zawory trzeba zrobić pomiar ciśnienia na cylindrach, masz wystrzały w kolektorze lub niedopalone paliwo sączy się z wydechu? Słychać klepanie zaworów na wolnych obrotach?
-ECU? nie mam pojęcia

Jak odepnę przepływkę to samochód praktycznie od razu gaśnie
Co do zaworów to może zraz coś tam strzeliło, ale, żeby klepało to ciężko mi powiedzieć. Nawet jeśli jest to się przyzwyczaiłem do tego. Napewno na za wysokim biegu jak silnik jest obciążony to słychać dzwiny dźwięk zanim się rozpędzi, ale to też raczej normalne.
Sprawdzenie ciśnienia tak czy siak chyba warto zrobić.
Posted: 2017-10-07, 15:35
by SURU
Warto

Posted: 2017-10-07, 17:03
by miuzik2
czujnik położenia wałka rozrządu wymień jest na wierzchu i tylko dwie śrubki na jednym wałku jest aparat czujnik jest obok na drugim
Posted: 2017-10-09, 20:12
by Tomkat
Sprawdzałem Sonde Lambda multimetrem i wyszło mi 2,6 omów oporności. Co Wy na to ? Podobno norma to 4,5.
Co do ciśnienia w cylindrach mam zamiar kupić sobie miernik za ok 60zł z Allegro. Warto ?
Posted: 2017-10-11, 10:11
by lesiu11
Zrób dla testu tak: odepnij akumulator na dluzsza chwile, potem podepnij i pojezdzij tylko na benzynie, nie przełączaj na gaz. Zobacz czy będzie zmiana. Mi auto po takim resecie przez chwile dobrze chodziło a po zrobieniu 20km na gazie, mapa z benzyny się najwidoczniej rozjeżdzała i auto szarpało i falowało na benzynie, potem coraz gorzej na gazie. Teraz wywalilem LPG, zrobiłem 1000km i nic nie faluje i nie szarpie. Doszedłem do wniosku ze komputer od silnika posiada zdolnosci adaptacji do pewnych warunków i coś mu w instalacji nie pasowało. Ale ja mam 2.9 24v. Wczesniej wymieniłem ECU i poprawiła się wg mnie charakterystyka silnika, ruszania z miejsca i praca na zimnym. Ale u mnie to było związane z przekładką skrzyni na manual.
Posted: 2017-10-11, 12:00
by Tomkat
Dobry sposób. Właśnie moja instalacja gazowa ma już swój wiek i odpoczątku są te same elementy. NAjgorsze jest to, że mam dziwny komputer LPG i nikt nie jest w stanie mi się podłączyć i wyregulować. Po tym teście o którym mówisz, wiele się dowiem. Być może czeka mnie wymiana całego gazu

Posted: 2017-10-11, 23:58
by skaromek
Tomkat wrote:Sprawdzałem Sonde Lambda multimetrem i wyszło mi 2,6 omów oporności. Co Wy na to ? Podobno norma to 4,5.
Jeśli mierzyłeś grzałkę sondy to ok. Sam pomiar wartości napięcia generowanego przez sondę tylko podczas pracy rozgrzanego silnika, najlepiej woltomierzem wskazówkowym.
Posted: 2017-10-12, 12:26
by Tomkat
Tak. Mierzyłem grzałkę. Dwa białe kabelki.
Co do testu z odpięciem akumulatora. To wczoraj tak zrobiłem. Jazda na benzynie nie sprawia problemu. Zobaczymy dzisiaj po całej nocy.
Posted: 2017-10-12, 13:29
by Tomkat
Przejechałem się teraz kawałek. Jest o tyle dobrze, że odpaliłem wyjechałem na drogę i silnik ciągnął bez dławienia i braku mocy. Jak się gwałtownie puści gaz to lekko szarpie, ale to raczej wina jakiś luzów gdzieś.
Najgorsze jest to, że teraz już w ogóle nie chce się przełączyć na gaz. Mruga mruga, aż w końcu kontrolka gazu gaśnie.
Posted: 2017-10-12, 15:42
by dogbert
Tomkat wrote:NAjgorsze jest to, że mam dziwny komputer LPG i nikt nie jest w stanie mi się podłączyć i wyregulować.

A to napisz co tam masz wsadzone, może ludzie maja rację z wymianą wiązki i sterownika jak masz jakiś zablokowany wynalazek Landi.
Posted: 2017-10-12, 15:55
by Tomkat
Właśnie najgorsze jest to, że nikt nie jest w stanie mi powiedzieć co to jest. Każdy rozkłada ręce

Coś w stylu OMVL REG z reduktorem OMVL i wtryski Valtek. Nikt nie ma interfejsu i nie jestem w stanie nic zrobić. Jeden facet mi powiedział, że to jakaś instalacja produkowana wyłącznie na niemcy.
W sumie nie pytałem nikogo pod kątem wymiany tego. Nie wiem, czy to możliwe w ogóle samą wiązkę kupić i wymienić na coś normalnego STAG,KME.
Posted: 2017-10-12, 19:58
by dogbert
Tomkat wrote:Coś w stylu OMVL REG z reduktorem OMVL i wtryski Valtek. Nikt nie ma interfejsu i nie jestem w stanie nic zrobić. Jeden facet mi powiedział, że to jakaś instalacja produkowana wyłącznie na niemcy.
Dasz rade zrobić fotkę tego sterownika ? Albo poszukaj w guglu po numerze homologacji, producent cudactwa się ujawni. Ale i tak śmierdzi mi to wytworem AEB/Landi.
Sam się wku*wiałem na instalacje w Megance bo sterownik zablokowany i bez klucza ni huhu.
Ostatnio brałem Tech One, za komplet do montażu chyba 350pln. I problem z głowy. Sama przekładka to z 3h raptem we własnym zakresie.