Page 1 of 1

Posted: 2018-08-21, 12:40
by marian
a np co sądzisz o Shellu Helix?? Warto?? Mechanik stosuje oleje tego producenta i chce podczas wymiany zastosować w moim aucie.

Posted: 2018-08-21, 13:40
by patrys4891
Nic nie sądzę, bo nie mam wiedzy. Od dłuższego czasu nie stosuję popularnych olejów.
Penrite, Amsoil, Archoil, Mitasu to marki, które mogę polecić, bo wiem że trzymają naprawdę wysoką jakość.
Specjalistą nie jestem, ale na innym forum współpracujemy ze specjalistą i na jego wiedzy się opieram.
Oczywiście jak kto chce, to może się sam dowiedzieć :)

Wiem też że jak będziesz używał jakiegoś zwykłego oleju ze średniej półki, ale będziesz go regularnie wymieniał (ja wymieniam co 10tys km) to też źle nie będzie.

Posted: 2018-08-21, 14:00
by SURU
Ja na dziś dzień używam valvoline 10w40 i wymieniam co 8k .

Posted: 2018-08-21, 14:05
by patrys4891
Ja teraz mam zalany Penrite HPR 5w40

Posted: 2018-08-21, 14:30
by marian
myślę że taki globalny producent jakim jest Shell to produkuje oleje o bardzo dobrych parametrach. Możesz to potwierdzić u tego swojego fachowca?

Posted: 2018-08-22, 18:14
by Lukasz737
lałem Shell helix ultra 5w40 i złego słówa nie powiem. Teraz jak i wcześniej lałem i leję Valvoline vr1 5w50 i też daje radę. Oba oleje są tanie a nie znaczy że złe. Importowane są drogie bo są importowane z daleka oraz mało znane i rozpowszechnione. Lej olej do luźno spasowanych silników z normą ACEA A3/B4 – oleje do silników o „luźnym spasowaniu” oraz jak najwyższej normie API np SM.

Posted: 2018-08-23, 14:25
by marian
Lukasz737 wrote:lałem Shell helix ultra 5w40
a czemu zrezygnowałeś??
I co to znaczy: " luźno spasowanych silników"??

Posted: 2018-08-23, 17:20
by Lukasz737
silnik luźno spasowany to taki który posiada luzy montażowe czyli np pomiędzy gładzią cylindra a tłokiem oczywiście pierścienie uszczelniają takie połączenie ale luzy takie powodują to że podczas ostrego deptania nie zatrzesz silnika. Ogólnie oleje które mają w oznaczeniu XW -30 i niżej są do silników ciasno spasowanych a od XW - 40 do luźno spasowanych. Zmieniłem olej z Shella bo chciałem mieć większą ochronę silnika ale jak jeździsz krótkie trasy i nie depczesz ostro to 5W-40 wystarczy,

Posted: 2018-08-24, 11:53
by marian
ok. dzięki za wyjaśnienie. Trasy krótkie większość po mieście więc raczej będzie lany ten Shell Helix.

Posted: 2018-08-28, 14:42
by jazzzy
ja uważam że z olejami trzeba uważać bo podróbek nie brakuje na rynku i dlatego mniej popularne ale jakościowe marki da się dorwać w dobrej cenie a ryzyko trafienia na minę mniejsze, sam jeździłem ostatnio na MoS2 - Leichtlauf 10W-40 bo dorwałem w dobrej cenie a trzeba pamiętać że trochę oleju wchodzi do naszego silnika; teraz ujeżdżam coś innego ale podzielę się uwagami jak przyjdzie do kolejnej wymiany

jest w internecie całkiem ciekawa tabela porównująca parametry wielu olejów

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =536571729