Page 2 of 3
Posted: 2015-11-16, 21:47
by SaszaKce
Ma ktoś może jakieś doświadczenia co do marki termostatu ? Na allegro są tylko vernety, a w sklepie z linku poniżej znajdziemy więcej marek. W poprzednim samochodzie wymieniałam termostat 3 razy, a właściwą pracę uzyskałem dopiero po zakupie części w aso...
http://www.czesciauto24.pl/oen/9617028380
zmień przy okazji uszczelkę wewnatrz obudowy termostatu.
_________________
Jeśli chodzi o uszczelkę 9616838180 to na pierwszy rzut w google i allegro nie jest dostępna. Ciekawe czy nie dodają jej wraz z termostatem.
Atropos wrote:Pozostaje jeszcze pytanie, jak LPG wpływa na temperaturę w tym silniku. Właściwie pytanie brzmi: jak bardzo wpływa.
Teoretycznie dobrze wyregulowana instalacja nie powinna w sposób znaczący wpływać na temperaturę przy normalnym użytkowaniu. Z moim przypadku obserwując wskazania na zegarach na obu paliwach temperatura jest taka sama.
Posted: 2015-11-16, 22:13
by Daroot
Zbyt małe różnice aby wyłapał je czujnik, przy ilości cieczy w układzie (8-10 litrów).
Posted: 2015-11-17, 09:28
by artho
Atropos wrote:Pozostaje jeszcze pytanie, jak LPG wpływa na temperaturę w tym silniku. Właściwie pytanie brzmi: jak bardzo wpływa.
U mnie w 2.5 praktycznie wcale nie wpływa (nowa instalacja) - rozgrzewał się pięknie do 90 i nadal się rozgrzewa - ale 2.5 się szybko rozgrzewa z tego co wiem.
Z 3.0 V6 190KM pamiętam, że często nie miał 90 stopni, zwykle trochę poniżej.
Posted: 2015-11-17, 12:15
by seba
Darrot napisał
A wg mnie jest odwrotnie. Chłodnica jest zbyt mało wydajna, dlatego rośnie temp w każdej V6.
No i czujnik temp jest pośrodku między glowicami, na mostku z termostatem
Uważam że jeżeli by tak było jak piszesz to nigdy byś się nie doczekał by na termo-włączniku była temp. jego załączenia , uważam że to kwestia regulacji hydraulicznej obiegu nagrzewnicy i chłodnicy oraz ewentualnie parownika gazu
pozdrawiam staszek
Posted: 2015-11-18, 11:12
by Daroot
Ale termowłącznik działa! A chłodnica jest zbyt mało wydajna, temperatura rośnie, wiatraki się włączają co chwila jak szalone. To duży piec i w lato w mieście ma gorąco.
Zgadzam się że termowłącznik powinien być umieszczony wyżej lub brać sygnał z mostka przy chłodnicy.
Posted: 2015-11-18, 13:08
by seba
Witam , zgadzam się że działają ale jakby włączał się wcześniej to by niedopuszczał do tak dużej temperatury , zrobilem kiedyś doświadczenie i jeździlem z NXR-em w upał 35 stopni mając na podglądzie temp. silnika i temp. oleju w skrzyni automatycznej 4hp20 i silnik osiągał 101 stopni a olej w skrzyni 106 stopni i mimo tego wentylatory włączały sie rzadko i na postoju podnosilem predkość obrotową by wymusić załączenie wentylatorów i go wystudzić bo w trakcie jazdy mimo dużej temp. jakoś nie było ich słychać pozdrawiam staszek
Posted: 2015-11-18, 13:15
by SURU
Uważam ,że jest możliwość dorobienia chłodnicy od zera do tego silnika. Też dużo czytałem i faktycznie to potężny stary motor dobrej konstrukcji który grzeje się niemiłosiernie szczególnie latem . Taka sytuacja . Gdzieś w starorzeczu Wisły podczas suszy znaleziono wrak Niemieckiego wozu transportowego Sd.Kfz. 251 ! Po roku wóz odnowiony i gotowy do jazdy . Wszystko robione na zamówienie ( na pewno chłodnica też ) . Wszystko da się zrobić tylko trzeba szukać i szukać . Męczyć i męczyć temat i coś z tego wyjdzie . Na pewno gdzieś w Polsce jest możliwość dorobienia chłodnicy do tego modelu .
Posted: 2015-11-18, 13:30
by Atropos
Posted: 2015-11-18, 13:42
by patrys4891
SURU wrote:Na pewno gdzieś w Polsce jest możliwość dorobienia chłodnicy
Możliwości to są. Wszystko się da. Tylko pytanie o koszta.
Posted: 2015-11-18, 13:45
by SURU
No i ile ten koszt ? Pytał ktoś ? A może warto kupić za tą kase golfine lub paseratti .. na pewno długo i bez wkładu pojeżdżą .
Posted: 2015-11-18, 13:48
by patrys4891
SURU wrote: A może warto kupić za tą kase golfine lub paseratti
Gdzie tu jest jakiś admin???

Posted: 2015-11-18, 13:50
by Daroot
Jak już tak gdybamy, ja bym podłączył czujnik z chłodnicy w miejsce (albo raczej obok) czujnik temp dla ECU.
Oczywiste jest, iż temp cieczy mierzona w głowicy, dojdzie do chłodnicy w niższej postaci do czujnika - jest zamontowany na powrocie.
Obecny elektrowłącznik w chłodnicy, na jej powrocie mierzy temp schłodzoną, (czyli bez wentylatora, sam pęd powietrza podczas jazdy) która wraca do silnika. Histereza wg mnie wynosi w tym przypadku 5-8 stopni, które wystarczy aby silnik miał czas za gorąco (wentylatory nie włączają się).
To jest V6 w pełni aluminiowy, a więc temp pracy powinna być niższa niż szlifierki w 2.5.
Temp 101 stopni o której pisze Staszek, jest wymuszona przesuniętym punktem wrzenia poprzez wytworzone ciśnienie w układzie.
Należałoby się zainteresować, jak rozwiązany jest układ chłodzenia w nowszych lagunach, gdzie ten silnik występuje na zmiennych fazach rozrządu.
Posted: 2015-11-18, 14:08
by patrys4891
Posted: 2015-11-18, 14:54
by SURU
Myślę ,że może tu coś być z konstrukcją samej pompy wody . Kształt łopatek nie jest projektowany od tak na kolanie jak wyjdzie . Kształt łopatek powoduje iż woda na jej brzegach przy odpowiednim ciśnieniu może ulec ZAGOTOWANIU . Dzieje się tak np w łodziach podwodnych na dużych głębokościach i turbinach masowców . Bąbelki za śrubą to nic innego jak wrzątek .
Posted: 2015-11-18, 20:21
by artho
Daroot wrote:
To jest V6 w pełni aluminiowy, a więc temp pracy powinna być niższa niż szlifierki w 2.5.
Daroot mógłbyś rozwinąć skróty myślowe?
Ciekawi mnie jaka jest różnica między 2.5 z Safranek a 3.0, konstrukcja z innego stopu? Jaki ma to wpływ? To , że Volvovsikie 2.5 jest chyba nie do zajechania silnikiem to wiem. A co z aluminium z V6? Mniej trwałe? Znosi mniejsze temperatury?
Posted: 2015-11-18, 20:26
by Daroot
Bardziej miałem na myśli że z racji sześciu cylindrów i budowy układu V, sam silnik ma większą powierzchnię grzewczą, większą ilość wody w sobie, no i temp pracy może mieć przez to właśnie niższą niż mniejszy silnik. Akurat volvo też cały aluminiowy.
Posted: 2015-11-19, 12:17
by artho
Dzięki za info, koniec offtopu o 2.5 w temacie o 2.9

Posted: 2015-12-03, 16:16
by misiek_pt
A ma ktoś może numer tego uszczelniacze w środku obudowy termostatu
Posted: 2015-12-04, 07:48
by SaszaKce
9616838180
Zamówiłem wczoraj z innymi częściami, kosztowała mnie 34 zł. Nie wiem jak z ceną w ASO bo nie kontaktowałem sie.
Posted: 2015-12-04, 08:55
by misiek_pt
SaszaKce wrote:9616838180
Zamówiłem wczoraj z innymi częściami, kosztowała mnie 34 zł. Nie wiem jak z ceną w ASO bo nie kontaktowałem sie.
A to jest numer oryginału czy jakiś zamiennik ?