Page 4 of 5

Posted: 2017-07-27, 09:48
by lesiu11
patrys4891, najprościej :)

Posted: 2017-07-27, 10:09
by patrys4891
hahahah wiem że to trochę zabawy, ale dostęp do czujników jest dobry i wyniki będą jednoznaczne.

Posted: 2017-07-27, 10:15
by lesiu11
Poobserwuje co się będzie działo, najważniejsze, że pompa zmieniona, wentylatory chodzą i auto się nie gotuje. Nie mam już na to siły. Jakby co wyprowadzony mam wlacznik 2 biegu w schowku z bezpiecznikami

Moglem jeszcze wymienic termostat, kupilen, ale wydaje mi się, że to nie on jest problemem

Posted: 2017-07-27, 10:17
by patrys4891
to nie termostat

Posted: 2017-07-27, 11:49
by Daroot
Można dać opornik przed czujnik lub wręcz na samej instalacji, co by włączały się szybciej wiatraki.
W zależności co chcemy osiągnąć.

Posted: 2017-07-27, 11:53
by patrys4891
Daroot, czujnik włącza wiatraki dając zwarcie do masy. Jak dasz opornik szeregowo to zamiast zwarcia będzie jakiś opór, który może spowodować że wiatraki się zupełnie nie włączą. A jak równolegle to z kolei może się okazać że zawsze będą chodzić.

Cały czas mowa o 2,9, gdzie wiatraki są wyzwalane z czujnika na dole chłodnicy a nie z ECU czy innych czujników.

Posted: 2017-07-28, 08:49
by SURU
lesiu11 zlewałeś płyn przy wymianie czujnika ?

Posted: 2017-07-28, 12:15
by lesiu11
SURU, jak sobie wyobrażasz wymianę czujnika bez wycieku płynu?

dzisiaj zmienie termostat, druga sprawa, że szukam ciągle tych połamanych łopatek pompy wody w tym ukladzie, bo w kanale pompy wody nie było po nich śladu, a tam sa dosyć cienkie te kanały, więc nie wiem jak mogły gdzieś powędrować. Może wiszą na termostacie :) gdzieś musi byc po nich ślad, chyba że się tak wytarły w co wątpie

Posted: 2017-07-28, 12:52
by SURU
Wiem ,że coś tam wycieknie na pewno ale mi chodziło czy cały zlewałeś :)

Posted: 2017-07-28, 12:55
by patrys4891
Obawiam się że mogły się zadomowić w bloku silnika.

Jak odkręcisz czujnik na dole chłodnicy, to opróżniasz całą chłodnicę, zbiorniczek wyrównawczy, wszystkie węże, i częściowo silnik.
Płyn zostanie w bloku silnika, nagrzewnicy i w 4HP20.

Posted: 2017-07-28, 12:58
by lesiu11
póki co to jednak wymienie ten termostat, bo chłodnica jest ciepła, ale nie na tyle, żeby włączyć drugi bieg wentylatorów, może nie do końca się otwiera, albo coś się tam zawiesiło.

jak nie to odpuszczam, nie przeszkadza w normalnym użytkowaniu.

Posted: 2017-07-28, 13:25
by Atropos
U mnie po wymianie niebieskiego czujnika wszystko pracuje wzorowo, ale prewencyjnie zostały wczoraj wyczyszczone wtyczki przy wentylatorach i przy okazji wiele innych w komorze silnika. Przy wentylatorach była już zieleń, więc w samą porę.

Posted: 2017-07-28, 14:04
by SURU
W moim 2.2dt jest np tak ,że przy głowicy są dwa czujniki . Jeden biały drugi brązowy . Jeden to "bezpiecznik" napisane ma w miejscy gdzie przykładamy klucz 115 . Oznacza to ,że po przekroczeniu 115st robi zwarcie i wywala na zegarach na czerwono STOP razem z ikonką przegrzania . Drugi biały daje sygnał do świec żarowych ... wiadomo po co i na wskazówkę .

Posted: 2017-07-28, 20:43
by lesiu11
Ktoś ma jakąś serwisówkę jaką temperature pracy ma L7X ? Albo doświadczenie. Chodzi mi o wskazanie na clipie. W zakladce o wtrysku, dajny na to po pol godziny postoju na wolnych

Posted: 2017-07-28, 20:59
by Atropos
Podczas ostatnich testów NXR pokazał u mnie, że wentylatory włączają się (pierwszy bieg) w momencie zmiany temperatury z 89 na 90 C.

Posted: 2017-07-28, 21:25
by lesiu11
Atropos, no to ja nie wiem co jest nie tak, wszystko nowe, czujniki na chlodnicy dwa razy na nowe zmieniane roznych firm i dalej chodzi tylko pierwszy bieg, drugiego nie uswiadcze, dopiero po podaniu masy na pin od drugiego biegu wentylator chodzi pełną mocą. Pierwszy bieg włącza się i wyłącza co chwile a auto i tak dąży do przegrzania po 30 minutach pyrpania na wolnych. Clip pokazuje wtedy 100-105 stopni nawet. Dziwne bo pod maska nic sie nie gotuje, nic specjalnego sie nie dzieje. Tylko wskaźnik wariuje? Dopiero teraz tak to testuje, wczesniej po prostu wsiadalem i jechalem, a wtedy jest ok

Posted: 2017-07-28, 21:30
by patrys4891
To by oznaczało że płyn w chłodnicy jest dużo chłodniejszy niż w silniku.

Posted: 2017-07-28, 21:33
by lesiu11
Chłodnica ciepła, gorąca. Kupować trzeci termowłącznik?

Posted: 2017-07-28, 21:58
by SURU
lesiu11 a przekaźniki przy chłodnicy ok?

Posted: 2017-07-28, 21:59
by lesiu11
jak zworke zrobie w kostce termowłącznika to startuje, więc chyba tak